Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv kulturních rozdílů na barevné asociace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F15%3A00003261" target="_blank" >RIV/46747885:24410/15:00003261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv kulturních rozdílů na barevné asociace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Barva hraje důležitou roli v životě, ovlivňuje naše vnímání, přesouvá významy symbolů, zdůrazňuje nebo potlačuje komunikaci piktogramy, loga, značky, akty citového vnímání, ovlivňuje náladu. Barva je velmi důležitá pro návrháře; grafiky, umělce, a to může významně ovlivnit přijetí díla, prodejnost nebo vztahu ke kresbě. Je důležité vědět, jaký barva má vliv na člověka. Pro piktogramy existuje tendence důležitosti tvaru před barvou. Ale někdy podobné piktogramy mají různé významy, pokud je přidána barva.To je stejné pro design, například velký lustr může mít uklidňující účinek nebo podporu aktivity pouze se změnou barvy. Správné použití barev pomáhá s orientací na symboly, např. piktogram pro teplou a studenou vodou nebo označení toalety je pochopitelné s barvou. Naopak, nesprávné použití barev může splést. Účelem tohoto projektu je a) vztah barev a slov; jakou barvu lidí spojuje s určitými slovy; b) vliv kultury na slova a barevné sdružení. V tomto článku byly testovány návyky české,

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of cross-cultural differences on color association

  • Popis výsledku anglicky

    Color plays an important role in life, which affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts of emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics, artists, and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to the artwork. It is important to know how the color affects the humans. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps withorientation in symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely, wrong use color can confuse. The purpose of this project is, a) relationship of colors and words; which col

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Světlo

  • ISSN

    1212-0812

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    45-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus