From a task to a presentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F08%3A%230000699" target="_blank" >RIV/46747885:24510/08:#0000699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From a task to a presentation
Popis výsledku v původním jazyce
This article explored a task-based project which acts as a holistic way of learning that helps students cultivate a range of language skills as well as transferable skills usable in non-language situations. It is possible to split the process into sevensubtasks, each of which develops certain skills. The third variable considered is time limit. Whether or not the teacher uses it can influence how quickly students work and consequently which skills they practice.
Název v anglickém jazyce
From a task to a presentation
Popis výsledku anglicky
This article explored a task-based project which acts as a holistic way of learning that helps students cultivate a range of language skills as well as transferable skills usable in non-language situations. It is possible to split the process into sevensubtasks, each of which develops certain skills. The third variable considered is time limit. Whether or not the teacher uses it can influence how quickly students work and consequently which skills they practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
IATEFL 2007 Aberdeen Conference Selections - Beaven, Briony (Ed.)
ISBN
1-901095-14-2
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
32 - 34
Počet stran knihy
208
Název nakladatele
International Association of Teachers of English as a Foreign Language, Darwin College, University of Kent, Canterbury, Kent CT2 7NY
Místo vydání
University of Kent, Canterbury, Velká Británie
Kód UT WoS kapitoly
—