Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F09%3A%230000207" target="_blank" >RIV/46747885:24510/09:#0000207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie na základě dotazníkového šetření komparuje hodnocení obtížnosti prováděných profesních činností učitele třemi skupinami subjektů současně (sebehodnocení studentů učitelství, hodnocení studentů fakultními učiteli a hodnocení studentů oborovými didaktiky). Výzkum byl uskutečněn v závěrečném ročníku studia na Pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci (akademický rok 2007/08) po ukončení završující pedagogické praxe na 2. stupni základní školy. Sebehodnotící výpovědi studentů učitelství potvrzovaly z velké části trend výpovědí studentů z předchozích let. Hodnocení studentů oborovými didaktiky bylo pojato kritičtěji než hodnocení fakultními učiteli. Nejobtížněji zvládané profesní činnosti učitele dle mínění všech tří hodnotících skupin byly časové rozvržení učiva a činnosti související s problematikou školní kázně; naopak nejméně obtížná byla hodnocena komunikace s žáky.
Název v anglickém jazyce
Difficulty of professional teaching activities from student teachers, teachers and subject didacticians point of view
Popis výsledku anglicky
On the basis of a questionnaire ? based enquiry the empirical study compares assessment of difficulties of executed professional teaching activities by three groups of subjects at once (student teachers´ self-esteem, assessment of students by supervisingteachers, assessment of students by subject didacticians). The research was realized in the finishing grade of studies at the Faculty of education of the Technical university of Liberec (the academic year 2007/08) after the finishing of rounded initialteacher training in a lower secondary education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—