Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F09%3A%230000207" target="_blank" >RIV/46747885:24510/09:#0000207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirická studie na základě dotazníkového šetření komparuje hodnocení obtížnosti prováděných profesních činností učitele třemi skupinami subjektů současně (sebehodnocení studentů učitelství, hodnocení studentů fakultními učiteli a hodnocení studentů oborovými didaktiky). Výzkum byl uskutečněn v závěrečném ročníku studia na Pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci (akademický rok 2007/08) po ukončení završující pedagogické praxe na 2. stupni základní školy. Sebehodnotící výpovědi studentů učitelství potvrzovaly z velké části trend výpovědí studentů z předchozích let. Hodnocení studentů oborovými didaktiky bylo pojato kritičtěji než hodnocení fakultními učiteli. Nejobtížněji zvládané profesní činnosti učitele dle mínění všech tří hodnotících skupin byly časové rozvržení učiva a činnosti související s problematikou školní kázně; naopak nejméně obtížná byla hodnocena komunikace s žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Difficulty of professional teaching activities from student teachers, teachers and subject didacticians point of view

  • Popis výsledku anglicky

    On the basis of a questionnaire ? based enquiry the empirical study compares assessment of difficulties of executed professional teaching activities by three groups of subjects at once (student teachers´ self-esteem, assessment of students by supervisingteachers, assessment of students by subject didacticians). The research was realized in the finishing grade of studies at the Faculty of education of the Technical university of Liberec (the academic year 2007/08) after the finishing of rounded initialteacher training in a lower secondary education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus