School cheating from the teachers´ point of view – a pilot research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956046" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_2-1-Bajtos-Honzikova-web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_2-1-Bajtos-Honzikova-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Školské podvádzanie z pohľadu učiteľov – pilotné výskumné šetrenie
Popis výsledku v původním jazyce
Autori sa v štúdii zaoberajú problematikou podvádzania na stredných školách. Pomerne častý výskyt školského podvádzania na školách je veľmi aktuálna a diskutovaná problematika, najmä v súčasnosti. Podvádzanie považujú autori štúdie za neakceptovateľný fenomén školského vzdelávania, preto sa svojimi výskumnými šetreniami snažia zistiť a analyzovať školské podvádzanie. Štúdia prináša výsledky pilotného výskumného šetrenia, na ktoré bude nadväzovať výskum školského podvádzania zastrešeného grantovou agentúrou KEGA v Slovenskej republike.
Název v anglickém jazyce
School cheating from the teachers´ point of view – a pilot research
Popis výsledku anglicky
The study is focused on the identification of dishonest occurrence of reaching of favourable assessment (cheating) at secondary schools in the Slovak Republic. Assessment of knowledge, skills and competencies of students is the part of educational process at secondary school. An evaluation provides a teacher an opportunity to rate the level of students´ knowledge by assessing their achievements, skills and competencies acquired by learning a particular subject. A teacher should give a constant attention to the quality of students´ achievement assessment as it emphasises a pedagogical reasoning and performance. Cheating from the side of a student is something that a teacher encounters quite frequently while examining and assessing. Furthermore, it misrepresents the effectiveness of teaching methods and eventually the overall outcomes of the educational process. A teacher should retain his professionality and authority when assessing, moreover, he should combine these attributes with a partner approach towards a student with the aim to develop his personality. The study reveals the results of a pilot research, which will be followed by the research of school cheating covered by the KEGA grant agency in the Slovak Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
51-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—