Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School cheating from the teachers´ point of view – a pilot research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956046" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_2-1-Bajtos-Honzikova-web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_2-1-Bajtos-Honzikova-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Školské podvádzanie z pohľadu učiteľov – pilotné výskumné šetrenie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autori sa v štúdii zaoberajú problematikou podvádzania na stredných školách. Pomerne častý výskyt školského podvádzania na školách je veľmi aktuálna a diskutovaná problematika, najmä v súčasnosti. Podvádzanie považujú autori štúdie za neakceptovateľný fenomén školského vzdelávania, preto sa svojimi výskumnými šetreniami snažia zistiť a analyzovať školské podvádzanie. Štúdia prináša výsledky pilotného výskumného šetrenia, na ktoré bude nadväzovať výskum školského podvádzania zastrešeného grantovou agentúrou KEGA v Slovenskej republike.

  • Název v anglickém jazyce

    School cheating from the teachers´ point of view – a pilot research

  • Popis výsledku anglicky

    The study is focused on the identification of dishonest occurrence of reaching of favourable assessment (cheating) at secondary schools in the Slovak Republic. Assessment of knowledge, skills and competencies of students is the part of educational process at secondary school. An evaluation provides a teacher an opportunity to rate the level of students´ knowledge by assessing their achievements, skills and competencies acquired by learning a particular subject. A teacher should give a constant attention to the quality of students´ achievement assessment as it emphasises a pedagogical reasoning and performance. Cheating from the side of a student is something that a teacher encounters quite frequently while examining and assessing. Furthermore, it misrepresents the effectiveness of teaching methods and eventually the overall outcomes of the educational process. A teacher should retain his professionality and authority when assessing, moreover, he should combine these attributes with a partner approach towards a student with the aim to develop his personality. The study reveals the results of a pilot research, which will be followed by the research of school cheating covered by the KEGA grant agency in the Slovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    51-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus