Informační a komunikační technologie ve vysokoškolské výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F10%3A%230000196" target="_blank" >RIV/46747885:24510/10:#0000196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační a komunikační technologie ve vysokoškolské výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
V současnosti existuje velké množství sociálních sítí, označovaných jako web 2.0 technologie Některé vybrané sociální sítě dokáží zapojit studenty do vlastního vzdělávání, což odpovídá i našem zkušenostem z výuky chemie pro studijní obor Nanomateriály naTechnické univerzitě v Liberci. Tyto nástroje je ovšem nutné používat rozumným způsobem, například jako doplněk ke klasické výuce, pro rozšíření a doplnění přednášek a laboratorních cvičení. Diskutovány jsou vybrané nástroje pro vytváření a sdílení výukových materiálů (prezentace, odkazy, literatura, experimentální data) s prvky sociálních sítí, jejich výhody, nevýhody a efektivita.
Název v anglickém jazyce
ICT in University Chemistry Education
Popis výsledku anglicky
This paper shows examples of comprehensive application of modern information and communication technologies in teaching chemistry at Technical University of Liberec. The concept developed on the basis of constructivism and educational research [1, 2], includes technologies such as: social networks, rich media, mobile phones, computer-aided experiment, computer algebraic systems, molecular visualization with anaglyphs, e-learning, image analysis, multimedia and pedagogical features: educational games andmotivation experiments, teamwork, open tasks, independent work, public presentations. Selected social tools for creating and sharing learning materials (presentations, links, literature, experimental data) and their effectiveness are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media 4u Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
X3/2010
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—