Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Blended Learning to Develop Critical Reading Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000313" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Blended Learning to Develop Critical Reading Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher education programs expect student teachers to succeed in a wide range of academic tasks that, apart from content knowledge, require effective application of their cognitive strategies as well as their academic abilities. In order to help the students meet these requirements, a great emphasis should be placed, among others, on their ability to read critically. However, students usually come to university with limited experience in academic reading, which reflects in their failure in academic tasks and at worst, consequent withdrawal from the university. Therefore, the introductory Study Skills course for the first year EFL students was modified so that it offered students an extended exposure to the reading tasks and activities through blended learning. An on-line module that supplemented in-class sessions was designed so that it complied with the principles of scaffolding instruction that helps students, by offering enough support, apply skills and strategies independently. Thi

  • Název v anglickém jazyce

    Using Blended Learning to Develop Critical Reading Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher education programs expect student teachers to succeed in a wide range of academic tasks that, apart from content knowledge, require effective application of their cognitive strategies as well as their academic abilities. In order to help the students meet these requirements, a great emphasis should be placed, among others, on their ability to read critically. However, students usually come to university with limited experience in academic reading, which reflects in their failure in academic tasks and at worst, consequent withdrawal from the university. Therefore, the introductory Study Skills course for the first year EFL students was modified so that it offered students an extended exposure to the reading tasks and activities through blended learning. An on-line module that supplemented in-class sessions was designed so that it complied with the principles of scaffolding instruction that helps students, by offering enough support, apply skills and strategies independently. Thi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-908272-23-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    705-715

  • Název nakladatele

    Academic Publishing

  • Místo vydání

    Reading, UK

  • Místo konání akce

    University of Brighton, Brighton

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300244000084