Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluace chybové anotace navržené pro žákovský korpus češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000908" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evaluace chybové anotace navržené pro žákovský korpus češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se především zabývá evaluací konceptu chybové anotace navržené pro žákovský korpus CzeSL. Pro zhodnocení spolehlivosti anotačního schématu byl zvolen výpočet tzv. koeficientu mezianotátorské shody kappa. Výsledky měření mezianotátorské shody, analýza anotačních problémů, návrhy jejich řešení a zhodnocení anotačního schématu včetně chybové taxonomie jsou jedním z hlavních výstupů tohoto textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Error Mark-Up designed for a Learner Corpus of Czech in a Learner Corpus of Czech

  • Popis výsledku anglicky

    Learner corpora have become a major resource for investigating a learner interlanguage and a significant incentive for many different types of research and teaching of second/foreign languages. They are used mainly for contrastive studies of native and non-native speakers, i.e. for contrastive interlanguage analysis, and for computer-aided error analysis of the learner language. This kind of analysis is crucially dependent on the type and quality of the error mark-up. In every error-annotated corpus theerror annotation is based on an error typology, which is necessarily problematic from a number of theoretical aspects. Evaluation of the reliability and validity of the annotation scheme design is therefore an important step in the build-up of a learnercorpus. To assess the reliability of the annotation scheme proposed for the learner corpus of Czech (CzeSL) a measure of inter-annotator agreement ? the coefficient kappa ? is used. The measured results of the inter-annotator agreement,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie z aplikované lingvistiky

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    37-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus