Děti a les. Analýza mentálních map žáků čtvrtých tříd
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000835" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-1/658-deti-a-les-analyza-mentalnich-map-zaku-ctvrtych-trid" target="_blank" >http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-1/658-deti-a-les-analyza-mentalnich-map-zaku-ctvrtych-trid</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti a les. Analýza mentálních map žáků čtvrtých tříd
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výzkum, který vznikl jako součást analýzy potřeb pro modifikaci programu environmentální výchovy. Zaměřuje se na kvalitativní analýzu interpretace lesa žáky čtvrtých tříd. Pro sběr dat byla využita technika mentálního mapování (N=106).Výzkum ukázal nekonzistence v žákovských interpretacích lesa. Žáci negativně vnímají lidské působení v lese, současně ale lesu přisuzují převážně ekonomický význam. Žáci mají také malé povědomí o systémové podstatě lesa a vnímají jej spíše jako prostor vyplněný jednotlivými entitami.
Název v anglickém jazyce
Children and forest: an analysis of mental maps of 4th grade pupils
Popis výsledku anglicky
The article presents a research that was conducted as a part of needs analysis for a planning modification of an environmental education program. It focuses on qualitative analysis of 4th grade pupils? interpretations. For data collection, mental mappingtechnique was used (N=106). The research showed inconsistencies in pupils? forest interpretation. Pupils negatively perceive human impact on forests but they also attribute a forest with mainly economical meaning. Pupils also do not understand a systemic nature of a forest and interpret it as a space filled by single entities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—