Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The pupils notebook as a tool in long-term research and in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33115905" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33115905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The pupils notebook as a tool in long-term research and in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech language education contains the Literary education, its function lies mainly in making the literature of art accessible to pupils via literary excerpts and their interpretations. The literary text interpretation can be thought of in several ways, including the use of pupils' notebooks. The paper will also show us how the notebooks can be used in literary education, what roles can they fulfill, what forms can they take and what the teacher has to make sure of to make the notebook method accepted byhis or her pupils. Then, we will focus on the use of the notebooks in the long-term research project, which is being realized within the boundaries of literary education in two elementary school classes in the Czech Republic. We will outline the objectives of this research, we will delimit four basic phenomena, which we have observed during our analysis of the pupils' notebooks. We will also be presenting actual results of the analysis of pupils' notebooks.

  • Název v anglickém jazyce

    The pupils notebook as a tool in long-term research and in education

  • Popis výsledku anglicky

    Czech language education contains the Literary education, its function lies mainly in making the literature of art accessible to pupils via literary excerpts and their interpretations. The literary text interpretation can be thought of in several ways, including the use of pupils' notebooks. The paper will also show us how the notebooks can be used in literary education, what roles can they fulfill, what forms can they take and what the teacher has to make sure of to make the notebook method accepted byhis or her pupils. Then, we will focus on the use of the notebooks in the long-term research project, which is being realized within the boundaries of literary education in two elementary school classes in the Czech Republic. We will outline the objectives of this research, we will delimit four basic phenomena, which we have observed during our analysis of the pupils' notebooks. We will also be presenting actual results of the analysis of pupils' notebooks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd international Conference of Young Scientists HSS.2011

  • ISBN

    978-617-607-154-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    248-251

  • Název nakladatele

    Publishing House of Lviv Polytechnic National University

  • Místo vydání

    Lviv

  • Místo konání akce

    Lviv, Ukrajina

  • Datum konání akce

    24. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku