Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-directedness and critical reading skills in a blended learning course: Analysis and challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000975" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-directedness and critical reading skills in a blended learning course: Analysis and challenges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blended learning is becoming a commonplace mode of instruction delivery in higher education courses. The purpose of this investigation is to determine whether the design of an online component of the blended learning course coupled with face-to-face instruction, had, in a local context, a positive influence on the students' self-directed learning and consequently on their performance. The study included 105 first-year students of the Bachelor's degree program who registered for the Introduction to StudySkills course, which, among others, was designed to develop the students' critical reading skills in the English language. The main focus of the research was on finding a possible interrelation between patterns in students' online work and the quality of their learning. The research consisted of two consecutive stages of both quantitative and qualitative data collection. First of all, in order to characterize the individual learners' online participation in on-line tasks as well as thei

  • Název v anglickém jazyce

    Self-directedness and critical reading skills in a blended learning course: Analysis and challenges

  • Popis výsledku anglicky

    Blended learning is becoming a commonplace mode of instruction delivery in higher education courses. The purpose of this investigation is to determine whether the design of an online component of the blended learning course coupled with face-to-face instruction, had, in a local context, a positive influence on the students' self-directed learning and consequently on their performance. The study included 105 first-year students of the Bachelor's degree program who registered for the Introduction to StudySkills course, which, among others, was designed to develop the students' critical reading skills in the English language. The main focus of the research was on finding a possible interrelation between patterns in students' online work and the quality of their learning. The research consisted of two consecutive stages of both quantitative and qualitative data collection. First of all, in order to characterize the individual learners' online participation in on-line tasks as well as thei

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedengs of the 11th European Conference on on-line learning

  • ISBN

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    489-496

  • Název nakladatele

    Academic Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Groningen

  • Místo konání akce

    Groningen, Netherlands

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    321613000059