Bariéry a příležitosti v přípravě učitelů na funkci koordinátora environmentální výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001021" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry a příležitosti v přípravě učitelů na funkci koordinátora environmentální výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje průběžné výsledky z dvouletého výzkumu efektivity specializačních studií pro koordinátory environmentální výchovy. Na základě kvalitativních i kvantitativních dat (ohniskové skupiny, testy) analyzuje specifické bariéry, které jsou sevzděláváním učitelů v této oblasti spojeny. Ty souvisí se vstupním prekonceptem environmentální výchovy, očekáváním od studia i deficity některých didaktických kompetencí. V závěru příspěvek navrhuje, jakým způsobem by podobná studia mohla být v budoucnosti realizována.
Název v anglickém jazyce
Barriers and opportunities in training courses for school coordinators of environmental education
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of an on-going evaluation research of effectiveness of an environmental education program for in-service teachers. On the basis of both qualitative and quantitative data (focus groups, tests) it analyses specific barriers connected with teacher training in this area. They are interconnected with participants' preconception of environmental edfucation, course expectations and lacks of specific teaching competencies. In the last part, the paper provides suggestions for organizing these kinds of training courses in the future.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profesní rozvoj učitelů a cíle profesního vzdělávání
ISBN
978-80-7290-625-3
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
287-295
Počet stran knihy
362
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—