Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001030" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010" target="_blank" >10.2478/jtes-2013-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a qualitative evaluation of seven in-service environmental education teacher training courses conducted in the Czech Republic in 2009-2011. The evaluation applied a grounded theory approach. 14 focus groups, 13 interviews and two post-programme questionnaires were used. The evaluation describes a process of managing cognitive dissonance between participants? concepts of effective teaching and environmental education, and concepts presented by the courses. The paper discusses the strategies applied by the course managers for facilitating a conflict and defensive mechanisms used by the participants. The paper also discusses the implication of this experience for further courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a qualitative evaluation of seven in-service environmental education teacher training courses conducted in the Czech Republic in 2009-2011. The evaluation applied a grounded theory approach. 14 focus groups, 13 interviews and two post-programme questionnaires were used. The evaluation describes a process of managing cognitive dissonance between participants? concepts of effective teaching and environmental education, and concepts presented by the courses. The paper discusses the strategies applied by the course managers for facilitating a conflict and defensive mechanisms used by the participants. The paper also discusses the implication of this experience for further courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Teacher Education for Sustainability

  • ISSN

    1691-4147

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    42-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus