Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001030" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/jtes-2013-0010" target="_blank" >10.2478/jtes-2013-0010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a qualitative evaluation of seven in-service environmental education teacher training courses conducted in the Czech Republic in 2009-2011. The evaluation applied a grounded theory approach. 14 focus groups, 13 interviews and two post-programme questionnaires were used. The evaluation describes a process of managing cognitive dissonance between participants? concepts of effective teaching and environmental education, and concepts presented by the courses. The paper discusses the strategies applied by the course managers for facilitating a conflict and defensive mechanisms used by the participants. The paper also discusses the implication of this experience for further courses.
Název v anglickém jazyce
Managing cognitive dissonance: Experience from an environmental education teachers? training course in the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
The paper presents a qualitative evaluation of seven in-service environmental education teacher training courses conducted in the Czech Republic in 2009-2011. The evaluation applied a grounded theory approach. 14 focus groups, 13 interviews and two post-programme questionnaires were used. The evaluation describes a process of managing cognitive dissonance between participants? concepts of effective teaching and environmental education, and concepts presented by the courses. The paper discusses the strategies applied by the course managers for facilitating a conflict and defensive mechanisms used by the participants. The paper also discusses the implication of this experience for further courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Teacher Education for Sustainability
ISSN
1691-4147
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
42-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—