Hodnocení profesní přípravy studenty učitelství a jejich postoje k profesi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001013" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení profesní přípravy studenty učitelství a jejich postoje k profesi
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou přípravného vzdělávání učitelů se zaměřením na důsledky strukturace. Srovnává názory na připravenost na výkon profese a profesní orientaci studentů učitelství sekundárního vzdělávání nestrukturovaného a strukturovaného studia čtyř pedagogických fakult v České republice, na podkladě dotazníkového šetření (2009/10). Studenti učitelství pro 2. stupeň základní školy hodnotili výše přípravu v programech nestrukturovaných než strukturovaných ve složce oborově předmětové, oborově didaktické a dostatečnost praxe. Rozdíl hodnocení v programech učitelství pro střední školy byl významný pouze ve vyšším vnímání dostatečnosti časové dotace praxe u strukturovaného studia. Zjištěna byla u studentů strukturovaného studia menší orientace k učitelství.
Název v anglickém jazyce
Training assessment Student teachers and their attitudes to the profession
Popis výsledku anglicky
The paper deals with teacher education, focusing on the implications of structuring. Compares views on readiness for the profession and the professional orientation of student teachers of secondary education unstructured and structured study of four faculties in the Czech Republic, on the basis of the survey (2009/10). Teachers training for 2 Primary schools rated above training programs in unstructured than structured in your subject field-, industry-sufficiency and educational practice. The differencein the evaluation of teaching programs for secondary schools was significant only at a higher perception of adequacy of time spent in structured study experience. Was detected in students study less structured orientation to teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-Pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
24-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—