Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Homeland studies and geography´s conceptual basis continuity according to primary schol textbooks. In: Central Europe Area in View of Current Geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F16%3A00004088" target="_blank" >RIV/46747885:24510/16:00004088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Homeland studies and geography´s conceptual basis continuity according to primary schol textbooks. In: Central Europe Area in View of Current Geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to highlight dominant concepts and continuity in the textbooks of Homeland studies and Geography which are currently being used at primary schools in Slovakia. The paper analyzes the conceptual bases of particular textbooks through concept maps, which were analyzed according to the frequency of occurrence of particular concepts. Thus we could generate the concepts which were emphasized in the textbooks the most. We also monitor, to what extent the conceptual basis proceeds to a higher grade and how it is further developed. With this information, the teachers know what the basis of further building is, they are aware of what pupils already know from previous grades and they can focus rather on new knowledge, achieving thus a higher efficiency of education.

  • Název v anglickém jazyce

    Homeland studies and geography´s conceptual basis continuity according to primary schol textbooks. In: Central Europe Area in View of Current Geography

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to highlight dominant concepts and continuity in the textbooks of Homeland studies and Geography which are currently being used at primary schools in Slovakia. The paper analyzes the conceptual bases of particular textbooks through concept maps, which were analyzed according to the frequency of occurrence of particular concepts. Thus we could generate the concepts which were emphasized in the textbooks the most. We also monitor, to what extent the conceptual basis proceeds to a higher grade and how it is further developed. With this information, the teachers know what the basis of further building is, they are aware of what pupils already know from previous grades and they can focus rather on new knowledge, achieving thus a higher efficiency of education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central Europe Area in View of Current Geography. Proceedings of 23rd Central European Conference

  • ISBN

    978-80-210-8314-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    387-398

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku