Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní odpověď výtvarné výchovy na éru morální paniky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006069" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=16&clanek=186" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=16&clanek=186</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní odpověď výtvarné výchovy na éru morální paniky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Anti-imigrační rétorika jednou z částí dnešního globálního narativu rasismu a xenofobie, který má své historické kořeny v evropském kolonialismu a eurocentrismu. V tomto textu jde v prvé části o to sledovat základní kontury tvorby interpretace uprchlické krize a některých jejich konotací provázaných s mechanismem tzv. morální paniky, která může být vhodným nástrojem k pojmenování a vysvětlení velké části stereotypních a dezinformačních vyobrazení uprchlické krize a tematiky migrace v posledních letech a z nich vyplývajících důsledků. Ve druhé části příspěvku bude pozornost zaměřena obecně na interkulturní edukaci a především na předmět výtvarné výchovy, pro který může být globální narativ rasismu a xenofobie podstatným tématem a výzvou ke kritickému zpracování. Zároveň budou představeny a analyzovány dva vzdělávací projekty Národní galerie a centra současného umění DOX, které byly připraveny jako doprovodný program k výstavám multimediálních umělců Aj Wej-weje a Daniela Pešty.

  • Název v anglickém jazyce

    Inter-cultural Education of the Visual Arts Education on the Issue of Moral Panics

  • Popis výsledku anglicky

    Anti-immigration rhetoric is a part of the contemporary narrative of racism and xenophobia, which stems from the history of European colonialism and Euro-centrism. The first part of the text deals with the main outlines of the formation of the narrative of the refugee crisis and some of its connotations linked to the notion of "moral panics", which may serve as an instrument for identifying and explaining of most of the stereotypical and manipulative images od the migration crisis of the recent years and its effects. The second part focuses more generally on inter-cultural education, primarily visual arts, which could face the issue of global racism and xenophobia and evaluate it in a critical manner. It also analyzes two art projects of the National Gallery in the DOX art centre prepared for the exhibitions of Aj Wei-Wei and Daniel Pesta.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus