Interkulturní odpověď výtvarné výchovy na éru morální paniky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006069" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=16&clanek=186" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=16&clanek=186</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní odpověď výtvarné výchovy na éru morální paniky
Popis výsledku v původním jazyce
Anti-imigrační rétorika jednou z částí dnešního globálního narativu rasismu a xenofobie, který má své historické kořeny v evropském kolonialismu a eurocentrismu. V tomto textu jde v prvé části o to sledovat základní kontury tvorby interpretace uprchlické krize a některých jejich konotací provázaných s mechanismem tzv. morální paniky, která může být vhodným nástrojem k pojmenování a vysvětlení velké části stereotypních a dezinformačních vyobrazení uprchlické krize a tematiky migrace v posledních letech a z nich vyplývajících důsledků. Ve druhé části příspěvku bude pozornost zaměřena obecně na interkulturní edukaci a především na předmět výtvarné výchovy, pro který může být globální narativ rasismu a xenofobie podstatným tématem a výzvou ke kritickému zpracování. Zároveň budou představeny a analyzovány dva vzdělávací projekty Národní galerie a centra současného umění DOX, které byly připraveny jako doprovodný program k výstavám multimediálních umělců Aj Wej-weje a Daniela Pešty.
Název v anglickém jazyce
Inter-cultural Education of the Visual Arts Education on the Issue of Moral Panics
Popis výsledku anglicky
Anti-immigration rhetoric is a part of the contemporary narrative of racism and xenophobia, which stems from the history of European colonialism and Euro-centrism. The first part of the text deals with the main outlines of the formation of the narrative of the refugee crisis and some of its connotations linked to the notion of "moral panics", which may serve as an instrument for identifying and explaining of most of the stereotypical and manipulative images od the migration crisis of the recent years and its effects. The second part focuses more generally on inter-cultural education, primarily visual arts, which could face the issue of global racism and xenophobia and evaluate it in a critical manner. It also analyzes two art projects of the National Gallery in the DOX art centre prepared for the exhibitions of Aj Wei-Wei and Daniel Pesta.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—