Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní výtvarnou výchovou proti rasismu. Výtvarná výchova jako forma občanského vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006651" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/publikace-a-katalogy/" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/publikace-a-katalogy/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní výtvarnou výchovou proti rasismu. Výtvarná výchova jako forma občanského vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zaměřuje na možnosti rozvinutí kritického potenciálu výtvarně didaktického diskurzu a zpracovávání společenských témat v rámci výtvarné výchovy, která se může stát jedním z vhodných prostorů pro realizaci veřejné a kritické pedagogiky. Příspěvek vychází ze snahy odpovědět na výzvy doby, mezi které dnes podle mnohých ukazatelů patří tematika xenofobie a rasismu, a chce představit kritiku projevů netolerance a odmítání „jinakosti“ jako zdroj nereflektovaných možných kritérií kvality vzdělávání. Ve třetí části příspěvek tematizuje způsob uchopení uprchlické krize ve výtvarné výchově a rozebírá konkrétní příklady z německé pedagogické praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Art Education Against Racism. Art Education Like a Form of Civic Education

  • Popis výsledku anglicky

    This thesis focuses on the possibilities of developing the critical potential of art-didactic discourse and the elaboration of social themes in the field of art education, which can become one of the suitable spaces for realization of public and critical pedagogy. The thesis is based on an effort to respond to the challenges of the era, which today includes according to many indicators the themes of xenophobia and racism, and it wants to criticize the manifestations of intolerance and the rejection of "otherness" as a source of unreflected possible quality criteria for education. In the third part the paper deals with the way in which the refugee crisis is tackled in art education and discusses particular examples of German pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    267-281

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    Česká sekce INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly