Interkulturní výtvarnou výchovou proti rasismu. Výtvarná výchova jako forma občanského vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006651" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/publikace-a-katalogy/" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/publikace-a-katalogy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní výtvarnou výchovou proti rasismu. Výtvarná výchova jako forma občanského vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zaměřuje na možnosti rozvinutí kritického potenciálu výtvarně didaktického diskurzu a zpracovávání společenských témat v rámci výtvarné výchovy, která se může stát jedním z vhodných prostorů pro realizaci veřejné a kritické pedagogiky. Příspěvek vychází ze snahy odpovědět na výzvy doby, mezi které dnes podle mnohých ukazatelů patří tematika xenofobie a rasismu, a chce představit kritiku projevů netolerance a odmítání „jinakosti“ jako zdroj nereflektovaných možných kritérií kvality vzdělávání. Ve třetí části příspěvek tematizuje způsob uchopení uprchlické krize ve výtvarné výchově a rozebírá konkrétní příklady z německé pedagogické praxe.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Art Education Against Racism. Art Education Like a Form of Civic Education
Popis výsledku anglicky
This thesis focuses on the possibilities of developing the critical potential of art-didactic discourse and the elaboration of social themes in the field of art education, which can become one of the suitable spaces for realization of public and critical pedagogy. The thesis is based on an effort to respond to the challenges of the era, which today includes according to many indicators the themes of xenophobia and racism, and it wants to criticize the manifestations of intolerance and the rejection of "otherness" as a source of unreflected possible quality criteria for education. In the third part the paper deals with the way in which the refugee crisis is tackled in art education and discusses particular examples of German pedagogical practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
267-281
Počet stran knihy
310
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—