Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prostor pro krajinu v současné výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43905124" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43905124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/post/prostor-pro-krajinu-v-sou%C4%8Dasn%C3%A9-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/prostor-pro-krajinu-v-sou%C4%8Dasn%C3%A9-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prostor pro krajinu v současné výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá možnostmi tvůrčí práce s krajinou v současné výtvarné výchově. Text cílí především na vytvoření přehledného a shrnujícího rámce rozmanitých přístupů ke krajině, který lze považovat za pomyslnou vstupní bránu pro další didaktické uchopení této široké tematiky. Kromě obecného zmapování různorodých forem činností, zahrnujících jak výtvarnou práci s krajinnými náměty, tak práci přímo v prostředí krajiny, se text věnuje také ontogenetickým předpokladům a významu krajinné tematiky jako takové. Autoři ve svém shrnutí vycházejí z dlouhodobého zkoumání dané problematiky, kterou zevrubněji rozvádějí v monotematické publikaci Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově (2020).

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of The Landscape in Contemporary Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the possibilities of creative work with the landscape in contemporary art education. The text aims primarily at creating a clear and concise framework of diverse approaches to the landscape, which can be considered an imaginary gateway to further didactic grasp of this broad topic. In addition to a general mapping of various forms of activities, including both art work with landscape themes and work directly in the landscape environment, the text also deals with ontogenetic assumptions and semantics of landscape themes as such. In their summary, the authors are based on a long-term examination of the issue, which they elaborate in more detail in the monothematic publication Landscape as a Theme and Medium in Art Education (2020).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

    2336-1824

  • Svazek periodika

    9(2)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2021

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    40-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus