Prostor pro krajinu v současné výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43905124" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43905124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kuv.upol.cz/post/prostor-pro-krajinu-v-sou%C4%8Dasn%C3%A9-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/prostor-pro-krajinu-v-sou%C4%8Dasn%C3%A9-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchov%C4%9B</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostor pro krajinu v současné výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možnostmi tvůrčí práce s krajinou v současné výtvarné výchově. Text cílí především na vytvoření přehledného a shrnujícího rámce rozmanitých přístupů ke krajině, který lze považovat za pomyslnou vstupní bránu pro další didaktické uchopení této široké tematiky. Kromě obecného zmapování různorodých forem činností, zahrnujících jak výtvarnou práci s krajinnými náměty, tak práci přímo v prostředí krajiny, se text věnuje také ontogenetickým předpokladům a významu krajinné tematiky jako takové. Autoři ve svém shrnutí vycházejí z dlouhodobého zkoumání dané problematiky, kterou zevrubněji rozvádějí v monotematické publikaci Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově (2020).
Název v anglickém jazyce
The Role of The Landscape in Contemporary Art Education
Popis výsledku anglicky
The article deals with the possibilities of creative work with the landscape in contemporary art education. The text aims primarily at creating a clear and concise framework of diverse approaches to the landscape, which can be considered an imaginary gateway to further didactic grasp of this broad topic. In addition to a general mapping of various forms of activities, including both art work with landscape themes and work directly in the landscape environment, the text also deals with ontogenetic assumptions and semantics of landscape themes as such. In their summary, the authors are based on a long-term examination of the issue, which they elaborate in more detail in the monothematic publication Landscape as a Theme and Medium in Art Education (2020).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
2336-1824
Svazek periodika
9(2)
Číslo periodika v rámci svazku
2021
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
40-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—