Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43901805" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43901805 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/20:43901805

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie s názvem Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově je oborovou studií o krajině, jež sleduje aktuální požadavky výtvarně-edukačního diskurzu s přihlédnutím k mezioborovým konotacím. Publikace si klade za cíl sloužit jako alternativní didaktický a metodický zdroj pro učitele výtvarné výchovy na obou stupních základních škol. Monografie je skrze své zaměření zároveň využitelná jako studijní materiál pro posluchače učitelských programů oboru výtvarné výchovy. Kromě obecného pojednání o krajině z pohledu rozmanitých vědních disciplín se text zabývá pozicí krajiny v zrcadle výtvarné kultury a zároveň aktualizuje edukativní odkaz tradičních forem krajinomalby a od něj se odvíjející žánrové tematiky. Studie pak dále zpracovává zevrubnou didaktickou analýzu a možnosti tvořivého uchopení širokého námětového spektra, které lze na fenoménu krajiny vystavět v rámci studijních, imaginativních a experimentálních forem výtvarných činností. V návaznosti na současný vzdělávací diskurz se zabývá také obecněji pojatou environmentální tvorbou v krajině.

  • Název v anglickém jazyce

    Landscape – a Theme and Medium in Arts Education

  • Popis výsledku anglicky

    The collective monograph entitled *Landscape – a Theme and Medium in Arts Education* is a study of the landscape that focuses on the current requirements of art educational discourse, having regard to the interdisciplinary connotations. The objective of this publication is to serve as an alternative didactic and methodical approach to teaching the arts in primary schools. The monograph may also be used as learning material for art student teachers. In addition to the general treatise on the landscape from the perspective of various scientific disciplines, the text deals with the position of the landscape in the visual culture and, at the same time, revises the educational legacy of traditional forms of landscape painting and related themes. Furthermore, the study carries out thorough didactic analysis and provides the possible creative approaches to the landscape phenomenon in the study and imaginative and experimental forms of visual arts activities. It also tackles, in general terms, the environmental art within the framework of contemporary visual culture and educational discourse.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-904268-5-6

  • Počet stran knihy

    252

  • Název nakladatele

    Česká sekce INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy