Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901805" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901805 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12260/20:43901805
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie s názvem Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově je oborovou studií o krajině, jež sleduje aktuální požadavky výtvarně-edukačního diskurzu s přihlédnutím k mezioborovým konotacím. Publikace si klade za cíl sloužit jako alternativní didaktický a metodický zdroj pro učitele výtvarné výchovy na obou stupních základních škol. Monografie je skrze své zaměření zároveň využitelná jako studijní materiál pro posluchače učitelských programů oboru výtvarné výchovy. Kromě obecného pojednání o krajině z pohledu rozmanitých vědních disciplín se text zabývá pozicí krajiny v zrcadle výtvarné kultury a zároveň aktualizuje edukativní odkaz tradičních forem krajinomalby a od něj se odvíjející žánrové tematiky. Studie pak dále zpracovává zevrubnou didaktickou analýzu a možnosti tvořivého uchopení širokého námětového spektra, které lze na fenoménu krajiny vystavět v rámci studijních, imaginativních a experimentálních forem výtvarných činností. V návaznosti na současný vzdělávací diskurz se zabývá také obecněji pojatou environmentální tvorbou v krajině.
Název v anglickém jazyce
Landscape – a Theme and Medium in Arts Education
Popis výsledku anglicky
The collective monograph entitled *Landscape – a Theme and Medium in Arts Education* is a study of the landscape that focuses on the current requirements of art educational discourse, having regard to the interdisciplinary connotations. The objective of this publication is to serve as an alternative didactic and methodical approach to teaching the arts in primary schools. The monograph may also be used as learning material for art student teachers. In addition to the general treatise on the landscape from the perspective of various scientific disciplines, the text deals with the position of the landscape in the visual culture and, at the same time, revises the educational legacy of traditional forms of landscape painting and related themes. Furthermore, the study carries out thorough didactic analysis and provides the possible creative approaches to the landscape phenomenon in the study and imaginative and experimental forms of visual arts activities. It also tackles, in general terms, the environmental art within the framework of contemporary visual culture and educational discourse.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-904268-5-6
Počet stran knihy
252
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—