Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

kognitivní funkce umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F10%3A43880689" target="_blank" >RIV/44555601:13530/10:43880689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    kognitivní funkce umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Kognitivní funkce umění ? Výtvarná výchova jako rozmluva se zabývá vzdělávací složkou předmětu. Pokouší se naznačit její další možnosti, které mohou vycházet z kognitivní funkce umění. Východiskem práce byla orientace současné výtvarné výchovyna proces osvojování konkrétních znalostí a jejich praktické využití. Ty by měly být ukotveny ve filosofickém myšlení a rozšiřovat nejenom vizuální vnímání, ale i možnosti chápání umění jako specifického, nezastupitelného, obohacujícího a hodnotného zdroje poznání, jenž ovlivňuje náš přístup ke světu. Primárním předpokladem je zde přesvědčení, že se dialogem se světem umění můžeme učit.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive function of art

  • Popis výsledku anglicky

    The Publication Cognitive function of art? Art education as a dialog considers educational part of art education. The thesis tries to show other possibilities of art education, which can arise from cognitive function of art. Works resource was a focus ofcurrent art education, which learns concrete knowledge and its practical usage. These knowledges should be based in a philosophical thinking and they should extend not only our visual reception, but also possibilities of our understanding of art as a special, not substitutable, enriching, valuable source of cognition, which influences our relation to the world. Primary presumption is here an opinion, that we can learn from the dialog with the Art World.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-303-8

  • Počet stran knihy

    100

  • Název nakladatele

    Fakulta umění a designu UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy