Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Objects in E-learning System Architecture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001749" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Objects in E-learning System Architecture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge management should be a fundamental objective of any educational institution, as learning is its core function and should be reflected in how the organisation operates. By means of knowledge management the organizations can improve their cognitive basis of decision support by including existing and also present tacit knowledge in the company. In the academia environment, knowledge management and e-learning represent a substantial tuple for distance form of education. For e- learning method, heterogeneous and distributed architecture is one of the most prominent features. In a learning environment different kinds of information resources are shared. Its demands can be fulfilled by means of local intelligence using multi-agent systems. This paper presents a layered multi-agent architecture of e-learning environment including basics of its implementation. Learning objects and learning objects repository are used for facilitating intended learning outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Objects in E-learning System Architecture

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge management should be a fundamental objective of any educational institution, as learning is its core function and should be reflected in how the organisation operates. By means of knowledge management the organizations can improve their cognitive basis of decision support by including existing and also present tacit knowledge in the company. In the academia environment, knowledge management and e-learning represent a substantial tuple for distance form of education. For e- learning method, heterogeneous and distributed architecture is one of the most prominent features. In a learning environment different kinds of information resources are shared. Its demands can be fulfilled by means of local intelligence using multi-agent systems. This paper presents a layered multi-agent architecture of e-learning environment including basics of its implementation. Learning objects and learning objects repository are used for facilitating intended learning outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    E-learning for Societal Needs

  • ISBN

    978-83-60071-59-5

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    375-388

  • Počet stran knihy

    557

  • Název nakladatele

    University of Silesia Katowice

  • Místo vydání

    Katowice

  • Kód UT WoS kapitoly