Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning System Design with the Focus on Knowledge Flows and Learning Objects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002548" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJCEELL.2014.059332" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJCEELL.2014.059332</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJCEELL.2014.059332" target="_blank" >10.1504/IJCEELL.2014.059332</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning System Design with the Focus on Knowledge Flows and Learning Objects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to propose an e-learning system architecture integrating knowledge flows. Our motivation is to provide the user with some intelligent possibilities of the learning environment used. This could be fulfilled using knowledge management at the operational level. Knowledge management should be a fundamental objective of any educational institution, as learning is its core function and should be reflected in how the organisation operates. In the academia environment, knowledge management and e-learning represent a substantial tuple for distance form of education. For e-learning method, heterogeneous and distributed architecture is one of the most prominent features. In a learning environment, different kinds of information resources are shared. Its demands can be fulfilled by means of local intelligence using multi-agent systems. This paper presents a layered multi-agent architecture of e-learning system including basics of its implementation. Learning objects and lea

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning System Design with the Focus on Knowledge Flows and Learning Objects

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to propose an e-learning system architecture integrating knowledge flows. Our motivation is to provide the user with some intelligent possibilities of the learning environment used. This could be fulfilled using knowledge management at the operational level. Knowledge management should be a fundamental objective of any educational institution, as learning is its core function and should be reflected in how the organisation operates. In the academia environment, knowledge management and e-learning represent a substantial tuple for distance form of education. For e-learning method, heterogeneous and distributed architecture is one of the most prominent features. In a learning environment, different kinds of information resources are shared. Its demands can be fulfilled by means of local intelligence using multi-agent systems. This paper presents a layered multi-agent architecture of e-learning system including basics of its implementation. Learning objects and lea

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning

  • ISSN

    1560-4624

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    22-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus