Vyučování jako prostor k žákovskému učení?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081031" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování jako prostor k žákovskému učení?
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je představit koncept tzv. dialogického vyučování a na datech z našeho akčního výzkumu ukázat, jakým způsobem je možné rozšířit prostor pro žákovské učení. V pedagogickém výzkumu existuje dlouhodobý zájem o to, jak žáci participujína výukové komunikaci. Tento zájem je spojen s přesvědčením o provázanosti myšlení a řeči. Jednoduše řečeno, jestliže žák ve vyučování operuje s informacemi, které dříve neměl, a provádí kognitivní operace na úrovni, jíž dříve nebyl schopen, znamená to,že probíhá učení. Výsledkem našeho projektu je rozšíření prostoru pro žáky, které má kvantitativní i kvalitativní ráz ? žáci vyplňují svými promluvami větší část hodiny, formulují delší repliky a v hodinách se objevují produktivnější interakce.
Název v anglickém jazyce
Teaching as a space for pupils' learning?
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce the concept of dialogic teaching and to show - on data from our action research - how it is possible to expand the space for pupils' learning. In educational research, there is a long-term interest in how students participate in classroom discourse. This interest is linked to the conviction of the interdependence of thought and speech. Simply put, if the pupil in the classroom operates with information that previously did not have, and performs cognitive level operations, which previously was not able to, it means that learning takes place. The result of our project is to expand the space for pupils, which has both quantitative and qualitative character - students completed their utterances greater part of an lesson, formulate longer replicas and there are more productive interactions in lessons.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů