Mental Map in a Geographic Cognitive Structure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00007449" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00007449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/422" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/422</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.1.8-22" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.1.8-22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Mentálna mapa v geografickej kognitívnej konštrukcii
Popis výsledku v původním jazyce
Základní geografické vzdělávací dokumenty v rámci výuky geografie školních předmětů v České a Slovenské republice vycházejí ze vzniku samostatných států společného dědictví Československa. Dvacet pět let po rozdělení je komunita českých a slovenských odborníků na geografické vzdělávání vzájemně inspirována a často se setkává na odborných akcích. Článek se zaměřuje na popis standardů obsahu geografického vzdělávání. Zaměřujeme se na model geografického myšlení, který nazýváme geografickou kognitivní strukturou. Z našeho pohledu se pojmy stávají geografickými z hlediska pojetí integrovaného z mentálních prostorových konceptů, které jednotlivci získávají přímým vnímáním krajiny během jejích aktivit v ní nebo nepřímo s prací s informačními objekty. Navrhujeme opravy konceptů a modelů vzdělávacích modelů, které zaměřují pozornost studentů a učitelů na koncepty, jejich podporu faktům a zejména geografickým souvislostem, kontextu interakcí a umisťování prvků. Opravy demonstrujeme na příkladu analýzy potenciálu tematických oblastí z hlediska prostorové diferenciace.
Název v anglickém jazyce
Mental Map in a Geographic Cognitive Structure
Popis výsledku anglicky
Basic Geographical Education Documents within the School Subject Geography in the Czech and Slovak Republics draw upon the establishment of independent states of the Common Heritage of Czechoslovakia. Twenty-five years after the split, the community of Czech and Slovak geographic and geographic education experts are inspired and often meet at professional events. The article focuses on a description of content standards for geographic education. We focus on a model of geographic thinking that we call a geographic cognitive structure. From our point of view, concepts become geographic in terms of a concept integrated from the mental spatial concepts that individuals acquire through the direct perception of the landscape during its activities in it or indirectly with the work with information objects. We propose corrections of concept and model education models that focus students 'and teachers' attention on concepts, their support for facts and, in particular, geographic contexts, the context of interactions and elements placement. We demonstrate the corrections in the example of the analysis of the potential of the thematic areas in terms of spatial differentiation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografické informácie
ISBN
—
ISSN
1337-9453
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
8-22
Název nakladatele
Constantine The Philosopher Univ Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000467957900001