Když vstoupí kognitivní přístup k jazyku do výuky češtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010846" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Když vstoupí kognitivní přístup k jazyku do výuky češtiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek poukazuje na skutečnost, že kognitivní přístup k jazyku může obohatit výuku českého jazyka. Záměrem příspěvku je představit způsoby, jimiž by bylo možné zahrnout do školního vyučování a do pedagogické komunikace kognitivně lingvistické metody. Nabízí se tak žákům příležitost vyzkoušet si práci s vybranými pojmy podobně jako kognitivní lingvisté, kteří zkoumají jazykový obraz vybraného jevu.
Název v anglickém jazyce
When the Cognitive Approach to Language is Introduced in the Teaching of Czech
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the fact that a cognitive approach to the language can enrich the teaching of the Czech language. The purpose of the article is to introduce the ways in which cognitive linguistic methods could be included in school teaching and pedagogical communication. This method would allow students to try to look at the discussed concepts in a similar way as cognitive linguists examining the linguistic picture of a selected phenomenon.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
135-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—