Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Když vstoupí kognitivní přístup k jazyku do výuky češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010846" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2023/02/Didakticke_studie_2_2022_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Když vstoupí kognitivní přístup k jazyku do výuky češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek poukazuje na skutečnost, že kognitivní přístup k jazyku může obohatit výuku českého jazyka. Záměrem příspěvku je představit způsoby, jimiž by bylo možné zahrnout do školního vyučování a do pedagogické komunikace kognitivně lingvistické metody. Nabízí se tak žákům příležitost vyzkoušet si práci s vybranými pojmy podobně jako kognitivní lingvisté, kteří zkoumají jazykový obraz vybraného jevu.

  • Název v anglickém jazyce

    When the Cognitive Approach to Language is Introduced in the Teaching of Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the fact that a cognitive approach to the language can enrich the teaching of the Czech language. The purpose of the article is to introduce the ways in which cognitive linguistic methods could be included in school teaching and pedagogical communication. This method would allow students to try to look at the discussed concepts in a similar way as cognitive linguists examining the linguistic picture of a selected phenomenon.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    135-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus