Školní krůčky k niternosti. Poezie v edukaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010910" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní krůčky k niternosti. Poezie v edukaci
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka ve své knize vyzdvihuje básnictví a hledá místo poezie v edukaci. Povolává poezii jako podnět, prostředek, ale i cíl k niternosti. Součástí knihy je zkrácená verze disertace s názvem Postoje učitelů primární edukace k výuce poezie a poezií v České republice, cílem šetření bylo zjišťování, jak se učitelé staví k poezii, jaký k ní mají vztah, zda a jak využívají didaktický potenciál poezie. Kniha obsahuje i metodickou část, která nabízí návody, rady, jak lze využívat poezii zejména v základní škole. Rozličnými aktivitami lze posílit rozvoj čtenářské pregramotnosti, gramotnosti, posílit vztah žáků ke slovu jako takovému.
Název v anglickém jazyce
School Steps to the Intimate – Poetry in Education
Popis výsledku anglicky
In her book, the author highlights poetry and looks for the place of poetry in education. She invokes poetry as a stimulus, a means, and a goal for the intimate. The book includes an abridged version of a dissertation entitled Attitudes of primary education teachers towards the teaching of poetry and poetry in the Czech Republic, the aim of the investigation was to find out how teachers feel about poetry, what their attitude towards it is, whether and how they use the didactic potential of poetry. The book also contains a methodological part, which offers guidelines and advice on how poetry can be used, especially in primary school. Various activities can be used to strengthen the development of preliteracy and literacy, and to strengthen pupils‘ relationship to the word as such.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7319-142-9
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
H H
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—