Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preservice Geography Teachers’ Exposure to Problem Solving and Different Teaching Styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011184" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011184 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/23:10465303

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2023.2220114" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2023.2220114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2023.2220114" target="_blank" >10.1080/00221341.2023.2220114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preservice Geography Teachers’ Exposure to Problem Solving and Different Teaching Styles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek v impaktovaném recenzovaném časopise na WoS: Problem-solving skills are often considered to be the key skills in today’s world, and their importance in geography education is widely recognized. However, empirical evidence analyzing whether and how teachers develop problem-solving skills during geography lessons is especially scarce in the context of preservice teachers. Accordingly, we conducted a questionnaire survey with 256 respondents. The survey analyzed preservice teachers’ experience with problem-solving skills and different teaching styles in their pre-college (upper secondary) geography education. The results show that preservice geography teachers prevailingly perceive that they were not exposed to problem-solving skills even passively, let alone actively developing them. The insufficient development is in line with the prevalence of teacher-centered styles. The article concludes with a discussion of possible causes and recommendations for improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Preservice Geography Teachers’ Exposure to Problem Solving and Different Teaching Styles

  • Popis výsledku anglicky

    Článek v impaktovaném recenzovaném časopise na WoS: Problem-solving skills are often considered to be the key skills in today’s world, and their importance in geography education is widely recognized. However, empirical evidence analyzing whether and how teachers develop problem-solving skills during geography lessons is especially scarce in the context of preservice teachers. Accordingly, we conducted a questionnaire survey with 256 respondents. The survey analyzed preservice teachers’ experience with problem-solving skills and different teaching styles in their pre-college (upper secondary) geography education. The results show that preservice geography teachers prevailingly perceive that they were not exposed to problem-solving skills even passively, let alone actively developing them. The insufficient development is in line with the prevalence of teacher-centered styles. The article concludes with a discussion of possible causes and recommendations for improvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    122

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    66-76

  • Kód UT WoS článku

    001005914800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161907103