Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní povinnost a nově vzniklá subpopulace studujících se specifickými potřebami.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00012085" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00012085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/gramotnost/article/view/3146" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/gramotnost/article/view/3146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.3146" target="_blank" >10.14712/25337890.3146</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní povinnost a nově vzniklá subpopulace studujících se specifickými potřebami.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumného sdělní je porozumět vlivu pracovní povinnosti při koronavirové pandemii na souběžné vysokoškolské studium a zároveň zpětně poukázat na skutečnost, že studentky v prezenční formě bakalářského studijního programu speciální pedagogika Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci byly aktuálně i potenciálně ohroženy rizikem studijních neúspěchů. Příspěvek ve své první části teoreticky vysvětluje souvislost krizové situace a vzniku speciálních vzdělávacích potřeb u studentek TUL. V následující kapitole reflektuje nový fenomén speciálních vzdělávacích potřeb, které vyvstaly na základě popsaných názorů a postojů studentek v pracovní povinnosti. Poukazuje na zjištění, že pandemie vyvolala u studujících v pracovní povinnosti změny sociálního statutu a ovlivnila jejich plnění studijních povinností. Článek předkládá interpretaci zkušeností studentek se znevýhodněním způsobeným nedostatečnou saturací některých studijních nároků. Na základě výzkumných závěrů předkládáme požadavek precedentního práva studentů na okamžité i následné poskytování podpory a konstatujeme redefinování nové role vysokoškolského poradenství v době krize.

  • Název v anglickém jazyce

    Mandatory work and the new subpoulation of studyng with special educational needs.

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the research paper is to understand the influence of mandatory work in coronavirus pandemic on concurrent university studies and at the same time to point out the fact that students in the full-time form of the Bachelor‘s Degree Special Education Programme of the Faculty of Science, Humanities and Education Technical University of Liberec were currently and potentially at risk of study failures. In its first part, the paper theoretically explains the connection between the crisis situation and the emergence of special educational needs in TUL students. In the following chapter, it reflects the new phenomenon of special educational needs, which arose on the basis of the described opinions and attitudes of students in the mandatory work. It points to the finding that the pandemic situation caused changes in the social status of students in the mandatory work and affected their fulfilment of study duties. The article presents an interpretation of the experience of female students with disadvantages caused by insufficient saturation of some study entitlements. Based on the research conclusios, we submit a request for a precedent right of students to provide support immediately and subsequently, and we note redefining the new role of university counseling in times of crisis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No.1 (7)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    49-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus