Ohlédnutí za osobními zkušenostmi a pocity z pracovní povinnoti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010474" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ohlédnutí za osobními zkušenostmi a pocity z pracovní povinnoti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje postoje a emoce studentek bakalářského studijního programu speciální pedagogika Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci, které vyplynuly ze zkušeností s pracovní povinností při první vlně koronavirové pandemie. Zpětně reflektuje ochotu pomáhat a uvádí do souvislostí rozhodnutí k okamžitému zodpovědnému jednání s emoční inteligencí i s pocity vyvolanými zátěží. Poukazuje nejen na morální pohnutky k pomáhání, ale také na ambivalenci výchozího deficitu praktických zkušeností v sociálních službách a příležitost k osobnímu růstu či rozšíření profesních kompetencí. Interpretuje názory studentek na hodnotové změny vyvolané krizovou situací. Výzkumné sdělení mj. tkví v definování ojediněle vzniklé subpopulace studujících v pracovní povinnosti, které s odstupem času vnímáme jako studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek konstatuje nově vzniklou potřebu bezprostředního poskytování vysokoškolského poradenství a precedentně pak také kontinuální či následnou možnost supervizní či psychoterapeutické protekce v akademickém prostředí.
Název v anglickém jazyce
Looking back at personal experiences and feelings from mandatory work
Popis výsledku anglicky
The contribution presents the attitudes and emotions of students of the Bachelor‘s study programme of Special Education Faculty of Science, Humanities and Education of the Technical University of Liberec, which resulted from the experience with mandatory work during the first wave of the coronavirus pandemic. It reflects in retrospect the willingness to help and puts into context the decision to act responsibly immediately with emotional intelligence as well as feelings caused by burden. It points not only to the moral motives for helping, but also to the ambivalence of the initial deficit of practical experience in social services and the opportunity for personal growth or expansion of professional competencies. It interprets the opinions of students on value changes caused by crisis. The research note consists, among other things, in defining the uniquely created subpopulation of students in mandatory work, whom we perceive with hindsight as students with special educational needs. The paper states the newly created need for immediate provision of university counselling and, as a precedent, also the continuous or subsequent possibility of supervision or psychotherapeutic protection in the academic environment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů