Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Překvapivě pozitivní profit původně traumatizující pracovní povinnosti v sociální službě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00012086" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00012086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/online-clanky/prekvapive-pozitivni-profit-puvodne-traumatizujici-pracovni-povinnosti-v-socialni-sluzbe/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/online-clanky/prekvapive-pozitivni-profit-puvodne-traumatizujici-pracovni-povinnosti-v-socialni-sluzbe/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Překvapivě pozitivní profit původně traumatizující pracovní povinnosti v sociální službě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pracovní povinnost (dále jen „PP“), nařízená studentům během covidu, byla zajisté bezprecedentním profesním zážitkem krizové práce v sociálních službách. Z tehdejší okamžité bilance studentek bakalářského studijního programu speciální pedagogika Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci vyplynul šok, stres, obrovské vyčerpání, ale i zásadní pocity smysluplnosti. S odstupem dvou let se traumata spojená s covidovou situací v zařízeních sociální péče transformovala do neopakovatelných vzpomínek. Náš dlouhodobý průzkum přináší zjištění, že tyto vzpomínky přinesly rychle nabyté profesní kompetence a aktuálně uplatnitelné praktické dovednosti. Paradoxním výsledkem zkušenosti s PP je spokojenost.

  • Název v anglickém jazyce

    The surprisingly positive benefit of an mandatory work traumatic social service job.

  • Popis výsledku anglicky

    The mandatory work (MW) imposed on the students during the covid was certainly an unprecedented professional experience of crisis social work. The then immediate balance sheet of the students of the Bachelor‘s degree programme in Special Education at the Faculty of Science, Humanities and Education of the Technical University of Liberec revealed shock, stress, immense exhaustion, but also a fundamental sense of meaningfulness. With the passage of two years, the traumas associated with the covid situation in social care institutions were transformed into unrepeatable memories. Our longitudinal research yields the finding that these memories yielded rapidly acquired professional competencies and currently applicable practical skills. A paradoxical outcome of the MW experience is satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce/Sociálna práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus