Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24520%2F20%3A00008344" target="_blank" >RIV/46747885:24520/20:00008344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.anifilm.cz/cs/program/vystavy-a-instalace/doprovodny-program/jan-carik-domased-fragmenty-praseni-sos-trojhlas-iqlandia-vlneni/" target="_blank" >http://www.anifilm.cz/cs/program/vystavy-a-instalace/doprovodny-program/jan-carik-domased-fragmenty-praseni-sos-trojhlas-iqlandia-vlneni/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fragmenty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Instalace Fragmenty je experimentální počin propojující fyzický a virtuální prostor s interaktivitou. Do komnaty na Libereckém zámku s vysokými klenutými stropy o velikosti přes 40 m2 byla vložena hmotová struktura sloužící pro interakci s reálnou a digitální částí výstavy. Objekt byl doplňován a rozšiřován o další fragmenty, které se objevovaly formou augmentované reality na tabletech. Provázanost scény byla docílena vrháním stínů digitálního zdroje světla do fyzické části instalace. Návštěvník prochází prostorem a sleduje pohyb žlutého "Invadera", který do reálného prostoru rozlévá světlo. Světelné paprsky a plochy jsou definovány pozicí digitálního zdroje světla vůči fyzickým objemům a spoluutváří světelnou vizuální podívanou. Tvar struktury je možné ovládat přidáváním barevných kostek na základě virtuálních bodů v prostoru. Struktura se parametricky rozrůstá a mění. S novými formami lze procházet prostor a interagovat s ním svým pohybem. Součástí výstavy byl dotazník, který byl koncipován tak, aby nezdržel návštěvníky déle, než 3 minuty, proto jsme do něj zanesli pouze otázky, které přímo vystihují to, kvůli čemu dotazník vznikl. Rozhodli jsme se nedotazovat se na příliš osobní informace, protože dotazník byl vyplňován formou osobního rozhovoru s asistenty instalace. Ze 142 návštěvníků instalace Fragmenty na Anifilmu 2020 Liberec se nám podařilo získat názory 92 lidí. Jelikož byl dotazník pořizován od respondentů, kteří zaplatili vstupné na festival, tento reprezentativní vzorek nám poslouží jako zástupný pro populaci se zájmem o kulturu. V první otázce dotazníku jsme se dotazovali na původ. Návštěvníci, kteří nám dotazník vyplnili, jsou z 50ti% liberečtí a z 50% nejsou místní, tato vyváženost přispívá k objektivitě dosažených dat. V další části otázek jsme se dotazovali na zájem dotazovaných o AR z čehož vyplývá, že dvě třetiny dotazovaných se orientuje v AR a používá aplikace k zábavným účelům. Téměř všichni dotazovaní po navštívení instalace odpověděli, že by se rádi zúčastnili podobné akce s AR instalacemi ve veřejném prostoru a více než 3/4 jsou ochotné si nainstalovat aplikaci do svého zařízení. Poslední otázka byla zaměřena na ochotu čerpat data, kde 2/3 dotazovaných odpověděly, že jsou ochotné, ale zároveň většina z nich by chtěla uspořit svá data a jsou ochotni čerpat do 100MB.

  • Název v anglickém jazyce

    Fragments

  • Popis výsledku anglicky

    Instalation Fragments is an experimental act connecting physical and virtual space with interactivity. A material structure used for interaction with the real and digital part of the exhibition was inserted into the room at the Liberec chateau with high vaulted ceilings of over 40 m2. The object was supplemented and expanded with other fragments that appeared in the form of augmented reality on tablets. The interconnectedness of the scene was achieved by casting shadows of a digital light source into the physical part of the installation. The visitor walks through space and watches the movement of the yellow "Invader", which pours light into real space. Light rays and surfaces are defined by the position of the digital light source relative to physical volumes and co-create a light visual spectacle. It can control the weld of a structure by adding colored cubes based on virtual points in space. The structure grows and changes parametrically. There is posibility to go through space of new forms, and interact with it by movement. The part of instalation was questionnaire, which was designed so that it does not delay visitors for more than 3 minutes, so we entered only questions that directly describe what the questionnaire was created for. We decided not to ask for too personal information, because the questionnaire was filled in in the form of a personal interview with the installation assistants. From 142 visitors to the installation Fragments at Anifilm 2020 Liberec, we managed to get the opinions of 92 people. As the questionnaire was obtained from respondents who paid the entrance fee to the festival, this representative sample will serve as a substitute for the population interested in culture. In the first question of the questionnaire, we asked about the origin. The visitors who filled in our questionnaire are 50% Liberec and 50% non-local, this balance contributes to the objectivity of the data obtained. In the next part of the questions, we asked about the respondents' interest in AR, which means that two thirds of the respondents are familiar with AR and use the application for entertainment purposes. After visiting the installation, almost all respondents answered that they would like to participate in a similar event with AR installations in a public space, and more than 3/4 are willing to install the application on their device. The last question was focused on the willingness to download data, where 2/3 of the respondents answered that they are willing, but at the same time most of them would like to save their data and are willing to draw up to 100MB.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    142

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce