Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální umělecké dílo a publikum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24520%2F22%3A00010304" target="_blank" >RIV/46747885:24520/22:00010304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296" target="_blank" >https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální umělecké dílo a publikum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V průběhu workshopu jsem 30. září2022 uskutečnil jednodenní výzkumnou výstavu v rámci celorepublikové akce Noc vědců. Návštěvníkům byl představen výzkumný projekt, jeho koncept a dlouhodobé i krátkodobé cíle. Nahlédli do procesu tvorby uměleckého díla a prostřednictvím rozšířené reality objevovali, jak bude vypadat objekt po dokončení (obr.09). Součástí byl také dialog, v průběhu něhož jsme vyplnili s návštěvníky za 4 hodiny 44 dotazníků (jeden dotazník byl vyřazen z důvodu nedůvěryhodně vyplněných odpovědí). Věkový rozptyl respondentů byl široký – od předškolních dětí po osoby v důchodovém věku. Cíle dotazníku: 1. Porovnat rozdíly mezi vnímáním digitálních technologií starší a mladší skupinou respondentů 2. Zjistit kolik procent ve skupině umí pracovat s QR čtečkou 3. Zjistit zdali respondenti stahují aplikace přes wifi nebo data a kolik jsou ochotni spotřebovat dat pro digitální umělecké dílo Respondenti byly rozděleni do dvou skupin: A/ skupina 23 respondentů do 35ti let - zástupci mladší generace B/ skupina 20 respondentů nad 35 let – zástupci starší generace Z výsledků dotazníku je patrné, že: 1. Polovina všech dotazovaných si myslí, že tuší, co je AR. Přičemž jeden člověk měl nainstalovanou aplikaci využívající AR 2. Potvrdil se předpoklad, že mladší používají aplikace více než starší respondenti. 3. Tři čtvrtiny všech respondentů umí instalovat aplikace přes QR čtečku. 4. Necelá polovina všech respondentů potřebuje ke stažení aplikace wifi 5. Tři čtvrtiny dotazovaných má někdy obavy z virtuálního světa.

  • Název v anglickém jazyce

    The digital artwork and the audience

  • Popis výsledku anglicky

    During the workshop, on September 30, 2022, I held a one-day research exhibition as part of the nationwide event Night of Scientists. The research project, its concept and long-term and short-term goals were presented to the visitors. They looked into the process of creating a work of art and through augmented reality discovered what the object would look like after completion (Fig. 09). It also included a dialogue, during which we filled out 44 questionnaires with the visitors in 4 hours (one questionnaire was discarded due to unreliable answers). The age range of the respondents was wide – from preschool children to people of retirement age. Objectives of the questionnaire: 1. To compare the differences between older and younger people‘s perception of digital technologies by a group of respondents 2. Find out what percentage in the group can work with a QR reader 3. To find out if the respondents download applications via wifi or data and how much willing to consume data for digital artwork Respondents were divided into two groups: A/ group of 23 respondents under the age of 35 - representatives of the younger generation B/ group of 20 respondents over 35 years of age – representatives of the older generation The results of the questionnaire show that: 1. Half of all respondents think they know what AR is. While one of them had an app installed using AR 2. The assumption that younger people use apps more than older people was confirmed respondents. 3. Three quarters of all respondents can install applications via a QR reader. 4. Less than half of all respondents need wifi to download applications 5. Three quarters of respondents are sometimes worried about the virtual world.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    80

  • Počet zahraničních účastníků

    10

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce