Digitální umělecké dílo a publikum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24520%2F22%3A00010304" target="_blank" >RIV/46747885:24520/22:00010304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296" target="_blank" >https://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:142296</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální umělecké dílo a publikum
Popis výsledku v původním jazyce
V průběhu workshopu jsem 30. září2022 uskutečnil jednodenní výzkumnou výstavu v rámci celorepublikové akce Noc vědců. Návštěvníkům byl představen výzkumný projekt, jeho koncept a dlouhodobé i krátkodobé cíle. Nahlédli do procesu tvorby uměleckého díla a prostřednictvím rozšířené reality objevovali, jak bude vypadat objekt po dokončení (obr.09). Součástí byl také dialog, v průběhu něhož jsme vyplnili s návštěvníky za 4 hodiny 44 dotazníků (jeden dotazník byl vyřazen z důvodu nedůvěryhodně vyplněných odpovědí). Věkový rozptyl respondentů byl široký – od předškolních dětí po osoby v důchodovém věku. Cíle dotazníku: 1. Porovnat rozdíly mezi vnímáním digitálních technologií starší a mladší skupinou respondentů 2. Zjistit kolik procent ve skupině umí pracovat s QR čtečkou 3. Zjistit zdali respondenti stahují aplikace přes wifi nebo data a kolik jsou ochotni spotřebovat dat pro digitální umělecké dílo Respondenti byly rozděleni do dvou skupin: A/ skupina 23 respondentů do 35ti let - zástupci mladší generace B/ skupina 20 respondentů nad 35 let – zástupci starší generace Z výsledků dotazníku je patrné, že: 1. Polovina všech dotazovaných si myslí, že tuší, co je AR. Přičemž jeden člověk měl nainstalovanou aplikaci využívající AR 2. Potvrdil se předpoklad, že mladší používají aplikace více než starší respondenti. 3. Tři čtvrtiny všech respondentů umí instalovat aplikace přes QR čtečku. 4. Necelá polovina všech respondentů potřebuje ke stažení aplikace wifi 5. Tři čtvrtiny dotazovaných má někdy obavy z virtuálního světa.
Název v anglickém jazyce
The digital artwork and the audience
Popis výsledku anglicky
During the workshop, on September 30, 2022, I held a one-day research exhibition as part of the nationwide event Night of Scientists. The research project, its concept and long-term and short-term goals were presented to the visitors. They looked into the process of creating a work of art and through augmented reality discovered what the object would look like after completion (Fig. 09). It also included a dialogue, during which we filled out 44 questionnaires with the visitors in 4 hours (one questionnaire was discarded due to unreliable answers). The age range of the respondents was wide – from preschool children to people of retirement age. Objectives of the questionnaire: 1. To compare the differences between older and younger people‘s perception of digital technologies by a group of respondents 2. Find out what percentage in the group can work with a QR reader 3. To find out if the respondents download applications via wifi or data and how much willing to consume data for digital artwork Respondents were divided into two groups: A/ group of 23 respondents under the age of 35 - representatives of the younger generation B/ group of 20 respondents over 35 years of age – representatives of the older generation The results of the questionnaire show that: 1. Half of all respondents think they know what AR is. While one of them had an app installed using AR 2. The assumption that younger people use apps more than older people was confirmed respondents. 3. Three quarters of all respondents can install applications via a QR reader. 4. Less than half of all respondents need wifi to download applications 5. Three quarters of respondents are sometimes worried about the virtual world.
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Liberec
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
80
Počet zahraničních účastníků
10
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce