Zpružňování kolejové jízdní dráhy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zpružňování kolejové jízdní dráhy
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.
Název v anglickém jazyce
Modification of railway track stiffness
Popis výsledku anglicky
Irregularities in stiffness of railway track are one of the effects, which increases dynamic load. Regarding of growing demands on speed increase of railway traffic a research on the stiffness along the railway track is desirable and its optimization as well. Homogeneous stiffness of the track gets lower dynamic load of the track and thereby contributes to less wear of track elements and reduces also the maintenance costs. Irregularities in stiffness occurs in the plain track and in the switches and crossings as well. An example of inhomogeneity of railway track stiffness could be due to engineering structures or especially sections with reduced thickness of ballast. Inhomogeneity in stiffness is also each turnout, because there are a lot of elements which don’t occur in the plain track and even the stiffness is changeable along the turnout. That is the reason, why it is important to study these problems and to deal with the possibilities of getting the track more flexible.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2016: 18. odborná konference doktorského studia. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 28. 1. 2016
ISBN
978-80-214-5311-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—