Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpružňování kolejové jízdní dráhy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpružňování kolejové jízdní dráhy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z vlivů zvyšující dynamické namáhání konstrukce koleje jsou změny v tuhosti jízdní dráhy. Vzhledem ke stoupající potřebě zvyšování rychlosti železniční dopravy se dostává do popředí i zjišťování tuhosti kolejové jízdní dráhy a případná optimalizace nehomogenit v tuhosti. Rovnoměrná tuhost po délce koleje snižuje dynamické namáhání koleje a tím přispívá k menšímu opotřebení prvků koleje, udržuje déle stabilitu prostorové polohy koleje a snižuje náklady na údržbu. Nehomogenity v tuhosti se vyskytují jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Příklad nehomogenity jízdní dráhy běžné koleje je v místech staveb železničního spodku zasahující do konstrukce pražcového podloží. V případě výhybek je nehomogenitou každá výhybka, jelikož tuhost výhybky je mnohem větší než běžné koleje. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat a řešit možnosti zpružnění běžné koleje a především výhybek.

  • Název v anglickém jazyce

    Modification of railway track stiffness

  • Popis výsledku anglicky

    Irregularities in stiffness of railway track are one of the effects, which increases dynamic load. Regarding of growing demands on speed increase of railway traffic a research on the stiffness along the railway track is desirable and its optimization as well. Homogeneous stiffness of the track gets lower dynamic load of the track and thereby contributes to less wear of track elements and reduces also the maintenance costs. Irregularities in stiffness occurs in the plain track and in the switches and crossings as well. An example of inhomogeneity of railway track stiffness could be due to engineering structures or especially sections with reduced thickness of ballast. Inhomogeneity in stiffness is also each turnout, because there are a lot of elements which don’t occur in the plain track and even the stiffness is changeable along the turnout. That is the reason, why it is important to study these problems and to deal with the possibilities of getting the track more flexible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2016: 18. odborná konference doktorského studia. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 28. 1. 2016

  • ISBN

    978-80-214-5311-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku