Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F12%3A%230000181" target="_blank" >RIV/47307218:_____/12:#0000181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec
Název v anglickém jazyce
Simulation of pedestrian evacuation and transport processes in VISSIM software
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the microscopic simulation of pedestrian evacuation and transportation processes with the use of the Vissim software and its module for pedestrian simulation called VisWalk. This article briefly compares an already known simple lineal pedestrian simulation without interaction of pedestrians (but which is commonly applied for the interaction type vehicle ? pedestrian, especially in cases of capacity assessment and optimization procedures) with a new approach of full pedestrians interaction, including interactions with obstacles based on the Helbing?s social force model. This relatively new model enables definition of areas for pedestrian movement instead of links and significantly extends the capabilities of the software, especiallyfor evacuation analysis in states without panic. Furthermore, it posts general objectives of pedestrian simulation including other possible commercial applications and introduces the model tests according to German directive RIMEA. This
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030441" target="_blank" >TA02030441: Virtuální simulace evakuačních a transportních procesů chodců</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—