Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F12%3A%230000181" target="_blank" >RIV/47307218:_____/12:#0000181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulace evakuačních a transportních procesů chodců v softwaru VISSIM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován problematice mikroskopické simulace evakuačních a transportních procesů pěších s využitím softwaru VISSIM a jeho modulu pro simulaci pěších VisWalk. Článek stručně srovnává jednoduchou, již známou liniovou simulaci chodců bez vzájemné interakce chodců (která je ale běžně aplikována k interakci typu vozidlo ? chodec zejména v případech kapacitního posuzování a optimalizačních postupů) s novým přístupem plné vzájemné interakce chodců včetně interakce s překážkami na základě Helbingovamodelu sociálních sil. Tento relativně nový model umožňuje chodcům místo linií definovat plochy pro pohyb, významně rozšiřuje možnosti využití softwaru a to zejména pro evakuační analýzy ve stavech bez paniky. Dále příspěvek představuje obecné cíle simulace pěších včetně dalších možných komerčních aplikací a seznamuje s modelovými testy mikrosimulačných softwarů podle německé směrnice RIMEA. Tato směrnice vznikla a je nadále vyvíjena v průběhu stejnojmenného projektu s rakouskými, němec

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of pedestrian evacuation and transport processes in VISSIM software

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the microscopic simulation of pedestrian evacuation and transportation processes with the use of the Vissim software and its module for pedestrian simulation called VisWalk. This article briefly compares an already known simple lineal pedestrian simulation without interaction of pedestrians (but which is commonly applied for the interaction type vehicle ? pedestrian, especially in cases of capacity assessment and optimization procedures) with a new approach of full pedestrians interaction, including interactions with obstacles based on the Helbing?s social force model. This relatively new model enables definition of areas for pedestrian movement instead of links and significantly extends the capabilities of the software, especiallyfor evacuation analysis in states without panic. Furthermore, it posts general objectives of pedestrian simulation including other possible commercial applications and introduces the model tests according to German directive RIMEA. This

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030441" target="_blank" >TA02030441: Virtuální simulace evakuačních a transportních procesů chodců</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravná infraštruktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-554-0577-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    3. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku