Utilization of Multibody Simulations at the Verification of the Stabilizer Bar of the Trolleybus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F14%3A%230000569" target="_blank" >RIV/47718684:_____/14:#0000569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.60" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.60</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.617.60" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.617.60</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of Multibody Simulations at the Verification of the Stabilizer Bar of the Trolleybus
Popis výsledku v původním jazyce
ŠKODA VÝZKUM s.r.o. (now Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.) cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus indented for the City of Boston. Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilizedin the stage of the vehicle design. The effect of using the rear section stabilizer on driving properties of the trolleybus was investigated utilizing the multibody simulations among others.
Název v anglickém jazyce
Utilization of Multibody Simulations at the Verification of the Stabilizer Bar of the Trolleybus
Popis výsledku anglicky
ŠKODA VÝZKUM s.r.o. (now Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.) cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus indented for the City of Boston. Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilizedin the stage of the vehicle design. The effect of using the rear section stabilizer on driving properties of the trolleybus was investigated utilizing the multibody simulations among others.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Mechanics and Materials, Dynamic of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering
ISBN
978-3-03835-197-9
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
60-65
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd.
Místo vydání
Pfaffikon, Switzerland
Místo konání akce
Donovaly, Slovak Republic
Datum konání akce
25. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000348199300012