Výzkumná zpráva, Porovnání korozní odolnosti v solné mlze vybraných komponent kolejových vozidel ošetřených žárovým nástřikem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F20%3AN0000043" target="_blank" >RIV/47718684:_____/20:N0000043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumná zpráva, Porovnání korozní odolnosti v solné mlze vybraných komponent kolejových vozidel ošetřených žárovým nástřikem
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva vznikla v rámci projektu FV40165 - Zvýšení odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku. Mezi nejdůležitější vlastnosti povrchové úpravy komponent kolejových vozidel je jejich odolnost proti korozi v solném prostředí, vyplývající z vystavení komponent působení okolního prostředí především v zimě. V rámci projektu bylo zvoleno několik povlaků nanášených technologiemi žárového nástřiku FS, HVOF, TWAS a APS. Povlaky byly naneseny na prototypové vzorky vybraných komponent kolejových vozidel a tyto prototypové vzorky spolu se vzorky s aplikovanou standardní povrchovou úpravou byly umístěny do klimatické komory pro test korozní odolnost v solné mlze dle normy ČSN EN ISO 9227. Analyzována je odolnost jednotlivých povlaků v tomto prostředí a porovnávána s korozní odolnosti původní povrchové úpravy.
Název v anglickém jazyce
Research report, Comparison of corrosion resistance in salt spray of selected components of rail vehicles treated by thermal spraying
Popis výsledku anglicky
The report was created within the project FV40165 - Increasing of resistance of rail vehicles components by the means of modern thermal spraying technologies. One of the most important properties of the surface treatment of rail vehicles components is their resistance to corrosion in the salt environment, resulting from the exposure of the components to the environment, especially in winter. Within the project, several coatings applied by thermal spraying technologies FS, HVOF, TWAS and APS were selected. The coatings were applied to prototype samples of selected components of rail vehicles and these prototype samples together with samples with applied standard surface treatment were placed in a climatic chamber for corrosion resistance test in salt spray according to ČSN EN ISO 9227. The resistance of individual coatings in this environment is analyzed and compared with the corrosion resistance of the original surface treatment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20506 - Coating and films
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV40165" target="_blank" >FV40165: Zvýšení odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů