Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Korozní odolnost v solné mlze čepu rolny kolejového vozidla ošetřeného žárovým nástřikem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F21%3AN0000048" target="_blank" >RIV/47718684:_____/21:N0000048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Korozní odolnost v solné mlze čepu rolny kolejového vozidla ošetřeného žárovým nástřikem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poster na konferenci AKI - Koroze a protikorozní ochrana materiálů, 22.10 . 2021 Mezi nejdůležitější vlastnosti povrchové úpravy komponent kolejových vozidel patří jejich odolnost proti korozi v solném prostředí, která vyplývá z používání posypových solí v průběhu zimy. V rámci experimentu zvyšování odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku byla hodnocena korozní odolnost v solné mlze u čepu rolny. Pro správnou funkčnost čepu bylo nutné zvolit materiál žárového nástřiku tak, aby výsledný povlak vykazoval dostatečnou odolnost vůči korozi, ale také aby byl odolný vůči otěru a dalšímu opotřebení. Z tohoto důvodu byly pro aplikaci zvoleny dva povlaky na bázi tvrdokovů WC-CoCr a Cr2C3-NiCr nanesené metodou HVOF. Jako finančně méně náročná alternativa byl zvolen povlak NiCrSiB nanesený pomocí metody FS. Do testu byl pro porovnání zařazen čep s povrchovou ochrannou GEOMET 321A+VL, která se v praxi používá pro ochranu součástí kolejových vozidel před korozí v solném prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Corrosion resistance in salt spray of the rolling pin of a rail vehicle treated by thermal spraying

  • Popis výsledku anglicky

    Poster at the AKI conference - Corrosion and anticorrosion protection of materials, 22.10. 2021 One of the most important properties of the surface treatment of rolling stock components is their resistance to corrosion in the salt environment, which results from the use of sanding salts during the winter. As part of an experiment to increase the resistance of rolling stock components using modern thermal spraying technologies, the corrosion resistance in salt spray at the roll pin was evaluated. For the correct functionality of the pin, it was necessary to choose the material of thermal spraying so that the resulting coating showed sufficient resistance to corrosion, but also to be resistant to abrasion and further wear. For this reason, two coatings based on hard metals WC-CoCr and Cr2C3-NiCr applied by the HVOF method were chosen for the application. The NiCrSiB coating applied by the FS method was chosen as a less costly alternative. For comparison, the GEOMET 321A + VL surface protection pin, which is used in practice to protect rolling stock components against corrosion in a salt environment, was included in the test.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20506 - Coating and films

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40165" target="_blank" >FV40165: Zvýšení odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů