Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Support for the Structural Design of a Non-standard Railway Wagon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F24%3A10002345" target="_blank" >RIV/47718684:_____/24:10002345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sigongji.acmd2024.kr/proceedings/Home.asp" target="_blank" >https://sigongji.acmd2024.kr/proceedings/Home.asp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Support for the Structural Design of a Non-standard Railway Wagon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented work falls into the field of applied research, specifically in the field of railway vehicles. This contribution focuses on providing computational support for assessing the driving properties of the structural design of a non-standard railway vehicle, in accordance with relevant railway regulations and standards. The presented railway wagon is non-standard in that it is a special 32-axle wagon, which is intended for transporting exceptionally large and heavy loads. For the imagination: the net weight of the wagon is 295 tons, the maximal weight of the load is 170 tons. The permissible operating speed for the empty wagon is 100 km/h, while for the fully loaded wagon, it is 70 km/h

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Support for the Structural Design of a Non-standard Railway Wagon

  • Popis výsledku anglicky

    The presented work falls into the field of applied research, specifically in the field of railway vehicles. This contribution focuses on providing computational support for assessing the driving properties of the structural design of a non-standard railway vehicle, in accordance with relevant railway regulations and standards. The presented railway wagon is non-standard in that it is a special 32-axle wagon, which is intended for transporting exceptionally large and heavy loads. For the imagination: the net weight of the wagon is 295 tons, the maximal weight of the load is 170 tons. The permissible operating speed for the empty wagon is 100 km/h, while for the fully loaded wagon, it is 70 km/h

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů