Informatiozation of world: from mediation to virtualization and augmentation of reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F16%3AN0000072" target="_blank" >RIV/47813059:19240/16:N0000072 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Informatizácia sveta: od mediácie k virtualizácii a rozširovaniu reality
Popis výsledku v původním jazyce
Internet tvorí infraštruktúru sociálnych subsystémov, ktoré sa dematerializujú. Digitálny systém sa stáva primárnym, fyzický systém jeho doplnkom. Nejde však vždy len o mediálnu hyperrealitu, ako ju definuje J. Baudrillard. Média začínajú do seba integrovať reálny svet. Miestnosť, kde stojí hráč videohry (typu PlayStation Move), je virtuálnym priestorom, to, čo je na obrazovke, je realita, kde dianie naozaj prebieha. Informácia vnucuje svoju prítomnosť realite. Technológie pre rozšírenú realitu – augmented reality (napr. QR kódy, Google Glass Explorer Edition) pridávajú k prostrediu reálneho sveta databázou generované informácie. V tomto štádiu vývoja technológií mediálny znak doslova popisuje reálny objekt formou vysvetlivky, čím aj z objektu robí súčasť sveta informácií. Skutočnosť a virtualita splynuli do konvergentného prostredia.
Název v anglickém jazyce
Informatiozation of world: from mediation to virtualization and augmentation of reality
Popis výsledku anglicky
Internet constitutes infrastructure of social subsystems which are in process of dematerialization. Digital system is primordial, physical system is supplement. Media hyperreality defined by J. Baudrillard is only one of these processes. Media launch integration of real world. Video games (e. g. PlayStation Move) merge physical space where the player occurs, and space of the game displayed on the screen. The room is virtual because events go on on the screen. Real and virtual change their positions and precedency. Information imposes its presence to reality. Technologies for augmentation of reality (e. g. QR codes, Google Glass Explorer Edition) append information generated in data base to real world. Thank to technology the media sign describes real object as a nameplate so the object becomes a component of the informational world. Real and virtual megre to a convergent scene.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súmrak médií 2
ISBN
978-80-8152-419-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
259-263
Název nakladatele
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—