Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informatiozation of world: from mediation to virtualization and augmentation of reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F16%3AN0000072" target="_blank" >RIV/47813059:19240/16:N0000072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Informatizácia sveta: od mediácie k virtualizácii a rozširovaniu reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internet tvorí infraštruktúru sociálnych subsystémov, ktoré sa dematerializujú. Digitálny systém sa stáva primárnym, fyzický systém jeho doplnkom. Nejde však vždy len o mediálnu hyperrealitu, ako ju definuje J. Baudrillard. Média začínajú do seba integrovať reálny svet. Miestnosť, kde stojí hráč videohry (typu PlayStation Move), je virtuálnym priestorom, to, čo je na obrazovke, je realita, kde dianie naozaj prebieha. Informácia vnucuje svoju prítomnosť realite. Technológie pre rozšírenú realitu – augmented reality (napr. QR kódy, Google Glass Explorer Edition) pridávajú k prostrediu reálneho sveta databázou generované informácie. V tomto štádiu vývoja technológií mediálny znak doslova popisuje reálny objekt formou vysvetlivky, čím aj z objektu robí súčasť sveta informácií. Skutočnosť a virtualita splynuli do konvergentného prostredia.

  • Název v anglickém jazyce

    Informatiozation of world: from mediation to virtualization and augmentation of reality

  • Popis výsledku anglicky

    Internet constitutes infrastructure of social subsystems which are in process of dematerialization. Digital system is primordial, physical system is supplement. Media hyperreality defined by J. Baudrillard is only one of these processes. Media launch integration of real world. Video games (e. g. PlayStation Move) merge physical space where the player occurs, and space of the game displayed on the screen. The room is virtual because events go on on the screen. Real and virtual change their positions and precedency. Information imposes its presence to reality. Technologies for augmentation of reality (e. g. QR codes, Google Glass Explorer Edition) append information generated in data base to real world. Thank to technology the media sign describes real object as a nameplate so the object becomes a component of the informational world. Real and virtual megre to a convergent scene.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súmrak médií 2

  • ISBN

    978-80-8152-419-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    259-263

  • Název nakladatele

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku