Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální prostor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28160%2F14%3A43872245" target="_blank" >RIV/70883521:28160/14:43872245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální prostor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtuální prostor je výrazně ovlivněn technologiemi. Kapitola diskutuje formování konceptu od prvních experimentů s lidskými smysly po soudobé technologické koncepty. Variabilní význam virtuálního prostoru je doprovázen změnami v chování lidí, které se vrůzných prostorech synergicky doplňují. Virtuální prostor do určité míry ovlivňuje realitu hmotného světa. Přepínání mezi oběma světy je typické nejen pro současné herní technologie, ale pojem rozšířené reality / rozšířené virtuality tvořící přechod mezi realitou hmotného světa a virtuálního prostoru představuje podporu inovačních trendů, který díky svému potenciálu zesilují zejména v komerční sféře. Ta distribuuje velké množství technologií, které koexistenci ve virtuálním světě umožňují.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Space

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual space could be classified as specific because it is strongly determinated by technologies. In this chapter we discuss forming concept from the first experiments with human senses to the recent technological concepts. Variable importance of virtual space is accompanied with changes in people?s behavior, which display in virtuality itself but also synergetic in other spaces. Virtual space in some level affects realities of material world. Changeover of two worlds is typical not only for contemporary gaming technologies but the concept of augmented reality/augmented virtuality forming continuum between reality of material world and virtual space represents supporting innovation trend, which due to its potential intensifies especially in commercialsphere. The commercial sphere made possible dynamical growth of penetration of devices enabling ordinary users to participate in activities in virtual worlds.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Prostor(y) geografie

  • ISBN

    978-80-246-2733-5

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    19-31

  • Počet stran knihy

    309

  • Název nakladatele

    Karolinum, Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly