Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY IN GRAPHIC SUBJECT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10245348" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10245348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY IN GRAPHIC SUBJECT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on concept of pilot using of virtual and augmented reality technologies in Processing of Graphic Information subject based. The implementation of this subject to the education process at the Faculty of Economics of VSB-Technical University of Ostrava was provided in winter semester of the current academic year. SWOT analysis of this subject determined its future advancement (e.g. minimization of weaknesses and maximization of opportunities). Lego AR and UNITY software systems are currently used in the education process. The main objective of the article is to describe the deployment of the augmented and virtual reality technologies into the Processing of Graphic Information subject and its evaluation. The process of successful implementation is evaluated through qualitative method of research, namely questionnaires. The process of implementation the augmented and virtual reality to the education is provided as training with cooperation of students and teacher. It can also be stated that the success of the students after the deployment of virtual and augmented reality technologies increased to 100% by completing this course. Popularity of the subject among the students then increase twice for next period a thus the implementation of other samples of the virtual and augmented reality will be continued.

  • Název v anglickém jazyce

    USING VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY IN GRAPHIC SUBJECT

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on concept of pilot using of virtual and augmented reality technologies in Processing of Graphic Information subject based. The implementation of this subject to the education process at the Faculty of Economics of VSB-Technical University of Ostrava was provided in winter semester of the current academic year. SWOT analysis of this subject determined its future advancement (e.g. minimization of weaknesses and maximization of opportunities). Lego AR and UNITY software systems are currently used in the education process. The main objective of the article is to describe the deployment of the augmented and virtual reality technologies into the Processing of Graphic Information subject and its evaluation. The process of successful implementation is evaluated through qualitative method of research, namely questionnaires. The process of implementation the augmented and virtual reality to the education is provided as training with cooperation of students and teacher. It can also be stated that the success of the students after the deployment of virtual and augmented reality technologies increased to 100% by completing this course. Popularity of the subject among the students then increase twice for next period a thus the implementation of other samples of the virtual and augmented reality will be continued.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2020 - ERiE, 2020 : proceedings of the 17th international conference : 4th-5th June 2020, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    54-61

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800007