Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In every full glass of wine ... emotions and persuasive means in the language about and around the wine.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000697" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.23817/lingtreff.17-20" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.23817/lingtreff.17-20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23817/lingtreff.17-20" target="_blank" >10.23817/lingtreff.17-20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    In jedem vollen Glase Wein… Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und um den Wein herum.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emotionen werden mittels Sprache, Gestik, Mimik, Bild, Kombinationen von Farben, und Musik ausgedrückt. Emotionale Bedeutungsaspekte finden wir sowohl unter grammatischen als auch unter lexikalischen Stilelementen, sie sind sehr oft in sprachlichen Bildern präsent. Im Beitrag soll gezeigt werden, wie emotiv sich Weinkenner, Degustatoren und Weinhändler zum Thema Wein äußern und welche sprachlichen Mittel bei Weinbeschreibungen verwendet werden um die Sinnesempfindungen durch Wörter ausdrücken zu können und/oder den Käufer von der Qualität dieses Getränks zu überzeugen.

  • Název v anglickém jazyce

    In every full glass of wine ... emotions and persuasive means in the language about and around the wine.

  • Popis výsledku anglicky

    Emotions are expressed through language, gestures, facial expressions, pictures, color combinations and music. Emotional aspects of meaning can be found in grammatical and lexical stylistic elements; they are very often present in language images. The aim of the article is to show how emotionally, wine connoisseurs, tasters and wine merchants express themselves on the topic of wine and what language means are used in wine descriptions to express perceptions in words or to convince the buyer of the quality of this drink.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Linguistische Treffen in Wroclaw

  • ISSN

    2084-3062

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    249-260

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus