Zvyšování pracovního výkonu v hotelnictví v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000868" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3/subor/9788055525754.pdf" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3/subor/9788055525754.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zvyšování pracovního výkonu v hotelnictví v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Řízení pracovního výkonu představuje moderní a komplexní přístup k personálnímu managementu. Jedná se o zcela rozdílný přístup v rámci lidských zdrojů zaměřený do budoucnosti, nikoliv do minulosti. Jedná se o celkový kontinuální proces zahrnující stanovení cílů, zpětnou vazbu a hodnocení s následným odměňováním na základě výkonů. Systém řízení pracovního výkonu lze tedy chápat jako soubor vzájemně propojených činností a procesů, které jsou pojímány jako celek, a jako integrovaná a klíčová složka přístupu podniku k řízení pracovního výkonů jedinců a rozvíjení dovedností a schopností jejich lidského potenciálu, která tak zvyšuje schopnosti podniku a vede k dosahování trvalé konkurenční výhody. Do roku 2013 nebylo uskutečněno šetření či výzkum, který by se komplexně a s abstrakcí na celou republiku zabýval řízením pracovního výkonu v segmentu hotelnictví. Bylo tedy provedeno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit, pokud a v jaké míře se používá v hotelnictví v ČR proces řízení pracovního výkonu zaměstnanců, jak na tento proces pohlížejí sami pracovníci a jaké případné změny v něm by uvítali. Na základě výsledků bylo zjištěno, že v rámci odměňování by většina zaměstnanců uvítali podíl na tržbě, prodejně-motivační soutěže a možnosti upsellingu. Podle metody mixážního mixu se došlo k závěru, že k udržení nárůstu výkonu o 23% by se měly faktory v poměrovém nastavení implementovat ve výši participace = 35%, a prodejně-motivační soutěže = 65%. Při zavádění procesu řízení pracovního výkonu je nutno postupovat v krocích, kontinuálně a se zřetelem na konkrétní cíle, přičemž je nezbytné mít neustále na paměti i faktor specifikace prostředí.
Název v anglickém jazyce
Increasing working performance in the hotel industry in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Performance management is a modern and comprehensive approach to personnel management. It is a completely different approach in terms of human resources, focused on the future, not the past. This is an overall continuous process, including goal setting, feedback, and performance-based remuneration. The performance management system can therefore be understood as a set of interconnected activities and processes, taken as a whole, and as an integrated and key component of an enterprise's approach to managing individual performance and developing skills and capabilities of their human potential, thereby increasing business capabilities and leadership, to achieve lasting competitive advantage. Until 2013, no survey or research was conducted that would comprehensively and with an abstraction for the whole country deal with the management of work performance in the hotel sector. Therefore, a questionnaire survey was conducted to determine whether and to what extent the process of employee performance management is used in the hotel industry in the Czech Republic, how this process is viewed by workers themselves and what possible changes in it would be welcome. Based on the results, it was found that the remuneration of most employees would welcome the share of sales, sales-motivational competition and the possibility of upselling. According to the mix mix method, it was concluded that in order to maintain a 23% percent increase in performance, factors in proportionate settings should be implemented at the level of participation = 35%, and sales-motivation competition = 65%. In implementing the performance management process, it is necessary to proceed in steps, continually and with respect to specific objectives, while always keeping in mind the environmental specification factor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cestovný ruch v dvadsaťročnici od prelomu milénií
ISBN
9788055525754
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
12-28
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešově
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—