Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lovecraft in the 21st Century: A Search for Cosmic Horror in Videogames

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F21%3AA0000931" target="_blank" >RIV/47813059:19240/21:A0000931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lovecraft in the 21st Century: A Search for Cosmic Horror in Videogames

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines cosmic horror and related themes in selected videogames, all inspired by short stories of American writer Howard Phillips Lovecraft. Firstly, the article focuses on the genre of horror videogames, introducing the sub-category of psychological horror and explaining how exactly Lovecraftian horror excels in said area. Subsequently, the article addresses specific cosmic themes that are difficult to adapt by game developers and presents the two most common forms of Lovecraftian videogames. The aim is to analyse the selected videogames, highlight the specific traits of cosmic horror and interpret their role in a videogame setting, as well as the impact they have on a player. The article concludes by proposing future methods of Lovecraftian horror adaptations in horror videogame settings.

  • Název v anglickém jazyce

    Lovecraft in the 21st Century: A Search for Cosmic Horror in Videogames

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines cosmic horror and related themes in selected videogames, all inspired by short stories of American writer Howard Phillips Lovecraft. Firstly, the article focuses on the genre of horror videogames, introducing the sub-category of psychological horror and explaining how exactly Lovecraftian horror excels in said area. Subsequently, the article addresses specific cosmic themes that are difficult to adapt by game developers and presents the two most common forms of Lovecraftian videogames. The aim is to analyse the selected videogames, highlight the specific traits of cosmic horror and interpret their role in a videogame setting, as well as the impact they have on a player. The article concludes by proposing future methods of Lovecraftian horror adaptations in horror videogame settings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Twenty-First Century Perspectives on Text Analysis/Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert

  • ISBN

    9788075104816

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    77-100

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly