Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Issues Concerning the Use of Duplication Positives in Digitizing Analogue Films

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F22%3AA0001072" target="_blank" >RIV/47813059:19240/22:A0001072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.imaging.org/archiving/articles/19/1/15" target="_blank" >https://library.imaging.org/archiving/articles/19/1/15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2352/issn.2168-3204.2022.19.1.15" target="_blank" >10.2352/issn.2168-3204.2022.19.1.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Issues Concerning the Use of Duplication Positives in Digitizing Analogue Films

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main required parameter of digital restoration is to preserve the original appearance of the restored film as it was presented at its première screening. However, there are two different approaches in looking at the nature of cinematic arts which in turn influence the preference of the master sources. The first one views the film as a preserved analogue archival material while the other views it as a live performance. The main premise of Method of Digital restored Autorizate (DRA) is to work with image scans taken at the highest resolution using the original film negatives, and to try to recreate the original appearance of the film performance through subsequent digital restoration. In contrast, there is a method recommended by FIAF to work preferentially with second-generation scans of positive copies of films and to maintain the appearance of preserved archival material. This paper analytically compares the results of both methods and draws attention to a very important parameter – the structure of the film image. It advocates the perception of film grain as one of the basic building blocks of film image formation. The result of the practical comparison is presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Issues Concerning the Use of Duplication Positives in Digitizing Analogue Films

  • Popis výsledku anglicky

    The main required parameter of digital restoration is to preserve the original appearance of the restored film as it was presented at its première screening. However, there are two different approaches in looking at the nature of cinematic arts which in turn influence the preference of the master sources. The first one views the film as a preserved analogue archival material while the other views it as a live performance. The main premise of Method of Digital restored Autorizate (DRA) is to work with image scans taken at the highest resolution using the original film negatives, and to try to recreate the original appearance of the film performance through subsequent digital restoration. In contrast, there is a method recommended by FIAF to work preferentially with second-generation scans of positive copies of films and to maintain the appearance of preserved archival material. This paper analytically compares the results of both methods and draws attention to a very important parameter – the structure of the film image. It advocates the perception of film grain as one of the basic building blocks of film image formation. The result of the practical comparison is presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Archiving

  • ISSN

    2161-8798

  • e-ISSN

    2168-3204

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    72-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141772179