Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny dramaturgie 2024

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F24%3AA0001477" target="_blank" >RIV/47813059:19240/24:A0001477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.audiovizualnitvorba.cz/promeny-dramaturgie" target="_blank" >https://www.audiovizualnitvorba.cz/promeny-dramaturgie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny dramaturgie 2024

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Projekt se uskutečnil v plánovaném rozsahu ve dnech 2. a 3. prosince 2024 na Filozoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity v Opavě. 7. ročníku konference se kromě studentů a pedagogů domácí Slezské univerzity zúčastnili také studenti a pedagogové z Akademie umění v Banské Bystrici, VŠMU v Bratislavě, FAMO a Univerzity Tomáše Bati. Akce byla přístupná také veřejnosti. První konferenční den nabídl dramaturgický seminář, v rámci kterého se představilo 9 projektů. Studenti jednotlivých škol prezentovali své fikční filmy v různých stadiích realizace a následně jsme o nich společně diskutovali. Cílem bylo vytvořit bezpečný prostor, ve kterém mladí tvůrci získají pohledy kolegů a pedagogů jiných škol a také přizvaných profesionálů z praxe, dramaturga České televize Martina Novosada, scenáristy, režiséra a producenta Václava Kadrnky, scenáristy a režiséra Radima Filipce či kreativního producenta České televize Dušana Mulíčka. Společná debata byla velmi otevřená, ale také korektní. Druhý konferenční den přinesl především profesní vhled do dramaturgické práce. Marek Janičík představil komplexní případovou studii sběru historického materiálu k tvorbě scénáře celovečerního filmu o Portáších, Václav Kadrnka nabídl svůj pohled na roli příběhů v dnešním světě a hovořil také o tom, jakým způsobem uvažuje o propojení obsahové a vizuální složky svých filmů. Marek Jícha se zaměřil na dramaturgii prezentace digitalizovaných archivních filmů a na konkrétních příkladech ukázal současnou praxi, která velmi často nerespektuje původní formát děl, přestože byl v době vzniku děl stanoven státní normou. Jan Gogola ml. pak společně se studenty Univerzity Tomáše Bati a Barborou Bártovou ze Slezské univerzity nabídl ukázku výuky participativní dramaturgie.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Dramaturgy 2025

  • Popis výsledku anglicky

    The 7th conference focusing on the role of the dramaturge as an indispensable part of audiovisual production. This time, the conference is based on case studies on real dramaturgical works from different genre and disciplinary perspectives, and thus offers a core material especially for dramaturgy education at film art schools.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Opava

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    98

  • Počet zahraničních účastníků

    8

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce