Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etnografie školy jako edukační realita současnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000380" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etnografie školy jako edukační realita současnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená monografie nabízí interpretativní rámec prezentace současné základní školy, ve které se vzdělávají dětí a žáci několika různých skupin socio-edukativních zvláštností, jež v třídním kolektivu zajišťují heterogenitu sociální koheze a jednotlivých aspektů školní edukace. Analyzuje a podává deskripci o charakteru a průběhu výchovně vzdělávacího procesu, o sociálních relacích subjektů a objektů, také o faktorech, které je nějakým způsobem ovlivňují. Kontextuálně směřuje k porozumění sledovaného fenoménu s explicitním důrazem na děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, na děti a žáky romského etnika z prostředí sociální exkluze a na děti a žáky s lehkým mentálním postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    School Etnography As Current Educational Reality

  • Popis výsledku anglicky

    Children and pupils of the three observed groups we placed into the environment of primary school, within which with respect to interpretation we focused on several important and determinative indicators, which also earlier, as shown in our researches (Kaleja, M. 2011, 2013, 2014, 2015, Zezulková, E. 2011, 2013, 2015, Adamus, P. 2014) required granting research space for understanding social context of the reality. So we applied the ethnography of the school and its standardized conception. Defining generalized conclusions is not presented in this place. Clarification with the aim to understand the context of the observed phenomenon is continuously documented in the book. Its saturation ensures, besides other things, also chosen analytic-synthetic, comparative and critical-objective approaches in presentation.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7510-192-1

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS knihy