Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000380" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená monografie nabízí interpretativní rámec prezentace současné základní školy, ve které se vzdělávají dětí a žáci několika různých skupin socio-edukativních zvláštností, jež v třídním kolektivu zajišťují heterogenitu sociální koheze a jednotlivých aspektů školní edukace. Analyzuje a podává deskripci o charakteru a průběhu výchovně vzdělávacího procesu, o sociálních relacích subjektů a objektů, také o faktorech, které je nějakým způsobem ovlivňují. Kontextuálně směřuje k porozumění sledovaného fenoménu s explicitním důrazem na děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, na děti a žáky romského etnika z prostředí sociální exkluze a na děti a žáky s lehkým mentálním postižením.
Název v anglickém jazyce
School Etnography As Current Educational Reality
Popis výsledku anglicky
Children and pupils of the three observed groups we placed into the environment of primary school, within which with respect to interpretation we focused on several important and determinative indicators, which also earlier, as shown in our researches (Kaleja, M. 2011, 2013, 2014, 2015, Zezulková, E. 2011, 2013, 2015, Adamus, P. 2014) required granting research space for understanding social context of the reality. So we applied the ethnography of the school and its standardized conception. Defining generalized conclusions is not presented in this place. Clarification with the aim to understand the context of the observed phenomenon is continuously documented in the book. Its saturation ensures, besides other things, also chosen analytic-synthetic, comparative and critical-objective approaches in presentation.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7510-192-1
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—