Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současné kurikulum primární školy v žákovských portfoliích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10331651" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10331651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současné kurikulum primární školy v žákovských portfoliích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je představeno současné kurikulum primární školy nahlížené prostřednictvím žákovských portfolií a jejich prezentací žáky pátého ročníku základní školy, která spolupracuje s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy v Praze. Základními výzkumnými otázkami, na které jsou hledány odpovědi, jsou: Jaký je obraz kurikula primární školy v analyzovaných žákovských portfoliích a jejich prezentacích a jak koresponduje s akcenty kurikulární reformy v České republice? Jaké místo má žákovské portfolio v kurikulu primární školy a jaké jsou jeho možnosti? Obraz kurikula primární školy je utvořen na základě analýzy padesáti žákovských portfolií a jejich prezentací, rozhovorů se žáky a třídní učitelkou a pozorování ve výuce v letech 2013 až 2015. Závěry příspěvku směřují k postižení podmínek a souvislostí získaného obrazu kurikula primární školy a ke zpřesnění významu žákovského portfolia a práce s ním v kurikulu primární školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Current curriculum of primary school in pupil's portfolios

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents current curriculum of primary school which is seen through pupil's portfolios and their presentations by pupils of the fifth grade of a primary school that cooperates with the Faculty of Education of Charles University in Prague. The basic research questions, to which answers were searched, were: What is the image of a curriculum of primary school in portfolios and presentations of portfolios of analysed pupils and how does it correspond with the accents of curricular reforms in the Czech Republic? What place does the pupil's portfolio have in the curriculum of a primary school and what are its options? The image of the curriculum of primary school is created on the base of the analysis of fifty pupil's portfolios and their presentations, interviews with pupils and with theirs class teacher, and observation during lessons in years 2013 to 2015. Conclusions of this paper lead to the capture of conditions and context of the received image of the curriculum of primary school, and to a further specification of the meaning of pupil's portfolio and the work with the portfolio in the curriculum of primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)

  • ISBN

    978-80-557-1092-1

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    158-172

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Kód UT WoS kapitoly