Současné kurikulum primární školy v žákovských portfoliích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10331651" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10331651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné kurikulum primární školy v žákovských portfoliích
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představeno současné kurikulum primární školy nahlížené prostřednictvím žákovských portfolií a jejich prezentací žáky pátého ročníku základní školy, která spolupracuje s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy v Praze. Základními výzkumnými otázkami, na které jsou hledány odpovědi, jsou: Jaký je obraz kurikula primární školy v analyzovaných žákovských portfoliích a jejich prezentacích a jak koresponduje s akcenty kurikulární reformy v České republice? Jaké místo má žákovské portfolio v kurikulu primární školy a jaké jsou jeho možnosti? Obraz kurikula primární školy je utvořen na základě analýzy padesáti žákovských portfolií a jejich prezentací, rozhovorů se žáky a třídní učitelkou a pozorování ve výuce v letech 2013 až 2015. Závěry příspěvku směřují k postižení podmínek a souvislostí získaného obrazu kurikula primární školy a ke zpřesnění významu žákovského portfolia a práce s ním v kurikulu primární školy.
Název v anglickém jazyce
Current curriculum of primary school in pupil's portfolios
Popis výsledku anglicky
The paper presents current curriculum of primary school which is seen through pupil's portfolios and their presentations by pupils of the fifth grade of a primary school that cooperates with the Faculty of Education of Charles University in Prague. The basic research questions, to which answers were searched, were: What is the image of a curriculum of primary school in portfolios and presentations of portfolios of analysed pupils and how does it correspond with the accents of curricular reforms in the Czech Republic? What place does the pupil's portfolio have in the curriculum of a primary school and what are its options? The image of the curriculum of primary school is created on the base of the analysis of fifty pupil's portfolios and their presentations, interviews with pupils and with theirs class teacher, and observation during lessons in years 2013 to 2015. Conclusions of this paper lead to the capture of conditions and context of the received image of the curriculum of primary school, and to a further specification of the meaning of pupil's portfolio and the work with the portfolio in the curriculum of primary schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)
ISBN
978-80-557-1092-1
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
158-172
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Kód UT WoS kapitoly
—