Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od androdidaktiky ke gerontodidaktice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F18%3AA0000094" target="_blank" >RIV/47813059:19510/18:A0000094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od androdidaktiky ke gerontodidaktice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    prezentovaná monografie vychází z dlouhodobého teoretického i terénního výzkumu autora (terénní výzkum 2017 - 2018, jakož i z jeho bohatých zkušeností ve sféře androdidaktiky a gerontodidaktiky, kterými se rozumí teorie vzdělávání dospělých a seniorů.Cílem monografie byla identifikace klíčových a podpůrných segmentů gerontodidaktiky, jakož i determinujících rozdílů mezi didaktickým procesem dospělých a seniorských edukantů. Výzkum poukázal na klíčové segmenty: cíl, obsah, forma, metoda, technické prostředky, principy, a podpůrné segmenty: tvořivost, diagnostika, výzkum, marketing, prognózování, poradenstí a edukační reklama. V jednotlivých kapitolách autor demonstruje rozdíly mezi didaktickými komponenty edukačního procesu dospělých a seniorských edukantů, které jsou v případě seniorských edukantů determinované především jejich potřebami, docilitou a psychosomatickým stavem. Monografie je doplněna třemi přílohami: charakteristikou vybraných učebních forem a metod vhodných pro seniory, jakož i charakteristikou metod a technik androdidaktického a gerontodidaktického výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    From Androdidactics to Gerontodidactics

  • Popis výsledku anglicky

    Presented monograph is based on long-term theoretical and actual practical research of the author (terrain research from 2017-2018), as well as his rich practical experience in the sphere of androdidactics and gerontodidactics, which are understood as theory of adults education and theory of seniors education. The goal of the monograph is to identify the key and the supportive segments of gerontodidactics, as well as to determine differences between didactic process for adult and for senior learners. In research, the key segments: aims, contents, forms, methods, didactic means, tools, technics, and didactic principles; as well as the supportive segments: creativity, diagnostics, research, marketing, prognosis, counselling and outreach are examined. In particular chapters, the author demonstrates the differences between didactic components of educational process of adult and senior learners, which, in the case of senior learners are mostly determined by their needs, docility and psychosomatic eligibility. At the end of presented monograph, there are three attachments: characteristics of selected teaching forms and methods suitable for seniors, as well as characteristics of research methods used in the area of androdidactics and gerontodidactics. Presented monograph is based on long-term theoretical and actual practical research of the author (terrain research from 2017-2018), as well as his rich practical experience in the sphere of androdidactics and gerontodidactics, which are understood as theory of adults education and theory of seniors education. The goal of the monograph is to identify the key and the supportive segments of gerontodidactics, as well as to determine differences between didactic process for adult and for senior learners. In research, the key segments: aims, contents, forms, methods, didactic means, tools, technics, and didactic principles; as well as the supportive segments: creativity, diagnostics, research, marketing, prognosis, counselling and outreach are examined. In particular chapters, the author demonstrates the differences between didactic components of educational process of adult and senior learners, which, in the case of senior learners are mostly determined by their needs, docility and psychosomatic eligibility. At the end of presented monograph, there are three attachments: characteristics of selected teaching forms and methods suitable for seniors, as well as characteristics of research methods used in the area of androdidactics and gerontodidactics.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788073294434

  • Počet stran knihy

    121

  • Název nakladatele

    Repronis, s.r.o. Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy