Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F21%3AA0000338" target="_blank" >RIV/47813059:19510/21:A0000338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://spp.slu.cz/contents/spp/2021/01.pdf" target="_blank" >https://spp.slu.cz/contents/spp/2021/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The literature review analyses 17 diploma theses which focus on the educational possibilities of using the Snoezelen concept in children and pupils with moderate, severe, and profound intellectual disabilities, multiple disabilities, autism spectrum disorder, and pupils with hearing impairment. Snoezelen is the name given to approaches, strategies, and special pedagogical support, implemented through various methods, techniques, and means to activate development, stimulate interest, motivate cognition, and mediate personal experience in people of different ages, but especially in children and pupils with multiple disabilities of different aetiology or causality. The results of the literature review clearly demonstrate the sustainability and high level of use of the Snoezelen concept in the education of pupils with severe disabilities in special schools, under the guidance of fully competent special educators during the period of compulsory education.

  • Název v anglickém jazyce

    Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The literature review analyses 17 diploma theses which focus on the educational possibilities of using the Snoezelen concept in children and pupils with moderate, severe, and profound intellectual disabilities, multiple disabilities, autism spectrum disorder, and pupils with hearing impairment. Snoezelen is the name given to approaches, strategies, and special pedagogical support, implemented through various methods, techniques, and means to activate development, stimulate interest, motivate cognition, and mediate personal experience in people of different ages, but especially in children and pupils with multiple disabilities of different aetiology or causality. The results of the literature review clearly demonstrate the sustainability and high level of use of the Snoezelen concept in the education of pupils with severe disabilities in special schools, under the guidance of fully competent special educators during the period of compulsory education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Pathology and Prevention

  • ISSN

    2464-5877

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    11-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus